Gå till innehåll
torsdag 27 februari 2025
hajenhajen

Träskåp på Båtplasten, ej borra i plasten, förslag?

Rekommendera Poster

Hej. SKa sätta in et träsåp inne i hytten, som jag ska ha cd spelaren på. TÄnkte göra ett träskop i teak som jag ska ha SPelaren i, men hur får jag fast luckan i plasten? jag vill ej borra, förslag på vad som biter fast i trät och plsten, vad man kan göra?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någonting innehållande epoxi? Finns ju både som lim och spackel. Klin in baksidan av skåpet och rigga upp något som håller den på plats under härdningstiden. Epoxi fäster ju ordentligt på allt och lite till! Beror ju klart på hur mycket skåp och cdspelare väger... Fast själv hade jag känt mig säkrare med skruv eller bult... :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst TF

Rekommenderar Simson MSR CA eller Sika flex, du får ett elastiskt lim som tar upp vibrationer. Var noga med rengörning innan, använd rekomenderade primer och cleaner Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kör sikaflex och skruv. Finns väl inget skäl att låta bli skruvarna? De behöver ju inte vara genomgående... Annars är nog enda vettiga alternativet att plasta fast skåpet med glasfiberremsor. Att bara limma blir nog för små fästytor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kan plasta fast plywood remsor med epoxi eller polyesterplast, och sedan skruva fast skåpet i.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...