Luddelurr 0 Postad 14 Februari , 2015 Hej. jag har precis fått hem mitt renoveringsprojekt i vilket det ska sitta två marinkonverterade mercedesdieslar. Efter att justerat ventilerna och luftat systemet startar nu motorn och går rent men den vill inte gå på tomgång. När den startar ökar varvtalet mer och mer. Det ökar ganska fort. Får stänga av inom några sekunder. Några idéer på hur jag kan få tomgången att fungera? Motorerna har stått på pall i rätt många år. Kan nått ha fastnat i pumpen eller kan den ha gått sönder genom att stå still? Tacksam för svar och idéer. /Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 14 Februari , 2015 Varvtalsregulator som rostat fast? Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Luddelurr 0 Postad 14 Februari , 2015 Vart hittar jag den? /Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 14 Februari , 2015 Välkommen till helvetet-rusar-klubben! Regulatorn sitter till höger på insprutningspumpen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Luddelurr 0 Postad 4 Maj , 2015 Ville bara berätta att vi fick iordning på problemet. Det saknades en vakuumslang? mellan pump och luftintag. /Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser