Gå till innehåll
fredag 27 september 2024
makke_the_muss

Bo i first 40,7

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag och min tjej har kollat mycket på båt att bo i men har varit lite osäker på vart börja. Var ett tag inne på Bavaria något slag men är avskräckt av seglingen efter några hyr rundor i Croatien.  Nu har vi snöat in på  att 40,7:an är en relativ bra kompromiss inte snabb men fungerande och fortfarande bobar. Finns det förslag på andra alternativ i 7 till 1´klassen redo att bo på men fortfarande fungerar utanför hamn? Samt hur är 40,7:an i isolering eller lägger man någonting över under vintern? Idag har vi en X-79 men den är lite mer segling än boende mer än enstaka semesterdagar. 

 

Tjena

 

Makke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok, med boender menar du uppenbarligen inte som bostad på heltid (?)

 

Stor skillnad mot en X-79 är - ståhöjd, bekvämligheter som stor kyl, stor toa, större däck att röra sig på och mer formstabil, högre toppfart pga längre vattenlinje och troligen stabilare.

 

En väldigt bekväm båt helt enkelt. Varför skickar du inte ett PM till sign Caribic, har för mig att han köpte en sådan båt. Eller sök själv rätt på någon och be att få lite erfarenheter?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo då vi tänkte säga upp lägenheten isflak. Roligare att lägga pengarna på båt än på hyra :)

 

 

Ska försöka skriva ihop några rader rader till han. För man är ju Lite orolig för vintern och så klart en massa annat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...