Hylta-Calle 0 Postad 30 Juni , 2014 Hej. Jag har en värmare från 1980 nästan oanvänd. Jag körde webaston utan problem 4-5 ggr efter att jag köpt min båt men sista gången stannade den av sig själv efter ett par timmars drift och gick ej att återstarta. När jag slår till strömbrytaren blinkar den gröna lampan till och ett klickande hörs vid värmaren. När jag började felsöka upptäckte jag att slangen utloppsslangen till akterruffen hade lossnat, därför hade den varma luften från värmaren värmt upp motorrummet och värmaren rätt ordentligt. Jag har kollat temperaturvakten och den är är inte av, jag har också kollat alla säkringar. Ventilationsfunktionen är också ok. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hylta-Calle 0 Postad 13 Juli , 2014 Hej. Jag har en värmare från 1980 nästan oanvänd. Jag körde webaston utan problem 4-5 ggr efter att jag köpt min båt men sista gången stannade den av sig själv efter ett par timmars drift och gick ej att återstarta. När jag slår till strömbrytaren blinkar den gröna lampan till och ett klickande hörs vid värmaren. När jag började felsöka upptäckte jag att slangen utloppsslangen till akterruffen hade lossnat, därför hade den varma luften från värmaren värmt upp motorrummet och värmaren rätt ordentligt. Jag har kollat temperaturvakten och den är är inte av, jag har också kollat alla säkringar. Ventilationsfunktionen är också ok. Hej igen, När jag felsökt en del provade jag att koppla bort glödstiftet och ersätta det med en voltmeter. Då jag nu satte vippströmbrytaren på heat gick faktiskt fläkten för ett ögonblick innan klickade det bara i reläerna i samma fas. N är jag skruvade ur glödstiftet såg det väldigt korroderat ut på spetsen och när jag mätte upp det med en ohmmeter visade den 1,5 ohm, Hur som helst har jag beställt ett nytt glödstift på vinst och förlust. Fortsättning följer... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hylta-Calle 0 Postad 10 Augusti , 2014 Det hjälpte inte att byta glödstift... Hej. Jag har en värmare från 1980 nästan oanvänd. Jag körde webaston utan problem 4-5 ggr efter att jag köpt min båt men sista gången stannade den av sig själv efter ett par timmars drift och gick ej att återstarta. När jag slår till strömbrytaren blinkar den gröna lampan till och ett klickande hörs vid värmaren. När jag började felsöka upptäckte jag att slangen utloppsslangen till akterruffen hade lossnat, därför hade den varma luften från värmaren värmt upp motorrummet och värmaren rätt ordentligt. Jag har kollat temperaturvakten och den är är inte av, jag har också kollat alla säkringar. Ventilationsfunktionen är också ok. Hej igen, När jag felsökt en del provade jag att koppla bort glödstiftet och ersätta det med en voltmeter. Då jag nu satte vippströmbrytaren på heat gick faktiskt fläkten för ett ögonblick innan klickade det bara i reläerna i samma fas. N är jag skruvade ur glödstiftet såg det väldigt korroderat ut på spetsen och när jag mätte upp det med en ohmmeter visade den 1,5 ohm, Hur som helst har jag beställt ett nytt glödstift på vinst och förlust. Fortsättning följer... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 11 Augusti , 2014 Det klickande ljudet - är inte det bränslepumpen!? På min Webasto blinkar lampan olika koder som talar om varför värmaren inte fungerar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 11 Augusti , 2014 På min förra båt satt den någon sorts koll på att utblåsningsluften höll låg temperatur... Vet inte hur den funkade men upptäckte att värmaren stängde ner bara för att någon hade hängt en fendert som blockerade utblåset. Var absolut inte jag själv.... Utluften i din värmare verkar också ha blivit lite varm? Men vet inget om just din värmare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forzman 1 Postad 17 Augusti , 2014 aktivera värmaren så dioden / lampan lyser att den är aktiverad. ryck då strömförsörjningen till värmaren räkna till fem och tryck tillbaka kontaktstycket... Vid tex förmånga felaktiga startförsök så låser sig värmaren och man får nolla den på detta vis.. vet inte om det funkar på dom gamla värmarna men värt att prova. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser