RobinCarlsson 0 Postad 25 April , 2014 Hallo! Har inte hunnit sätta mig in i problemet än, bor inte där båten ligger men tänkte ta tag i det snart. Så tänkte fråga vad ni tror kan vara fel. Förra ägaren trodde att det va oljekylare som läckte och gjorde att olja följde med kylvattnet ut. Jag tänkte ta bort den och byta packningar samt oringar, kan man ta reda på om huset (rören där vattnet flödar) är sönder mer är genom att kolla efter sprickor å dylikt? Ska/Kan man tvätta den och isåfall i vad? Kan det läcka i drevet nånstans, har AQ100 drev.,impellerna kanske ska bytas?, Kom gärna med tips och ideer på billiga och lätta saker att kontrollera innan jag köper ny oljekylare. Var köper ni reservdelar till B20? På nätet, lokalåterförsäljare, begagnat? Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HanneZ82 9 Postad 25 April , 2014 Ifall de sitter hydraliska trimplan på båten så kan även dessa läcka. Drevet vakum/tryck-testar så vet du om det läcker eller ej. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Krisus_von_batte 4 Postad 25 April , 2014 Hejhej, Oljeskimret kanske är bensin som flödat över? testa och byt nålventiler i förgasaren, väldigt vanligt problem. Packningarna i oljekylaren kan såklart oxå behöva bytas... Reservdelar i massor till gamla volvostånkor hittas på www.drevdelar.se. Hallo! Har inte hunnit sätta mig in i problemet än, bor inte där båten ligger men tänkte ta tag i det snart. Så tänkte fråga vad ni tror kan vara fel. Förra ägaren trodde att det va oljekylare som läckte och gjorde att olja följde med kylvattnet ut. Jag tänkte ta bort den och byta packningar samt oringar, kan man ta reda på om huset (rören där vattnet flödar) är sönder mer är genom att kolla efter sprickor å dylikt? Ska/Kan man tvätta den och isåfall i vad? Kan det läcka i drevet nånstans, har AQ100 drev.,impellerna kanske ska bytas?, Kom gärna med tips och ideer på billiga och lätta saker att kontrollera innan jag köper ny oljekylare. Var köper ni reservdelar till B20? På nätet, lokalåterförsäljare, begagnat? Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser