Gå till innehåll
lördag 23 november 2024
Viktor94

Renovering av Crescent 495

Rekommendera Poster

Jag håller på att renovera min ht båt och problemet just nu är att när jag tagit bort båtmattan på insidan så finns det en massa håligheter på skrovet. När jag sedan har kollat noga på utsidan ser jag en massa småsmå håligheter i gelcoaten. Dessutom har det lossnat flagor på vissa punkter av relingen då man förmodligen har lakerat om båten tidigare. Är det bara att spackla med gelcoat eller Hur går jag till väga,måste jag slipa ner hela utsidan? är det plastpest? Och vad rekommenderas att jag spacklar härligheterna på insidan med. Är tacksam för alla tips jag kan få.

post-10025668-1394237809,2019_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Slipa o spackla ojämnheterns med 2 komponent epoxyspackel. Vill du sen måla om friborden så visades på båtmässan en båt där man fått fantastiskt fin finnish bara genom att först lägga på en primer o sen måla med en 2 komponent färg med skumgummiroller. Färgen kom från epifanes och det var båt accenten som demade.blev själv sugen på att renovera roddbåten. Verkade väldigt enkelt och relativt billigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ok tack för hälpen har inte använt mig av epoxiprodukter till allt det andra som jag gjort på båten utan använt microbalonger och polyester då jag vill använda mig av det material som båten från början är gjord av. Du tror inte att det funkar med det? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

har tyvärr ingen erfarenhet av materialen du nämner, leta en välsorterad båttillbehörsbutik de kanske kan hjälpa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...