Benke_O 0 Postad 6 Juli , 2005 Några frågor (i bif bild) som är viktiga att ställa oavsett tillverkare... :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gatenhielm 0 Postad 7 Juli , 2005 Hänt igen...... En Bavaria i Grekland tappade kölen i hårt väder, finna att läsa om i Båtnytt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gatenhielm 0 Postad 7 Juli , 2005 Hej Pelle, Problemet verkar vara att kvalitén kan vara ganska ojämn från båt till båt, vet inte om detta beror på att all tillverkning sker med automatic med få människor inblandade .... handen och ögat spelar stor roll vid båttillverkning... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gatenhielm 0 Postad 8 Juli , 2005 Men skulle företaget överhuvudtaget konstruera och designa sådana båatr, tveksamt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jasu74 0 Postad 12 Juli , 2005 och swan 45 hade en problem med delamination. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Pär Postad 13 Juli , 2005 Jag tror många båttillverkare är livrädda för Bavaria som har skapat nya spelregler på marknaden genom volymtillverkning. Dock håller jag med om att kvalitén inte håller samma höga klass som svenska båttillverkare. En Bavaria duger dock för de flesta svenska seglare som till 99% semesterseglar några veckor i skärgården på sommaren. En annan aspekt att ta hänsyn är den otroliga mängd Bavaria båtar som seglar på vattnen. Om man tänker på det totala antasl timmar Bavaria båtar seglar världen över går det inte att jämföra med små svenska tillverkare. Självklart kommer fler problem att uppstå. Andra varv har också kvalitetsproblem. Jag glömmer aldrig när jag seglade över Atlanten och en y Dehler båt sjönk på grund av dålig roderkonstruktion. Även svenska tillverkare har haft problem. Maxi Mixer är kända för att tappa rodret. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst anders Postad 16 Juli , 2005 Lyssna inte på alla havsvolvoägare av talibantyp :-) Köp en hälften så dyr båt (Bavaria) och lite sandpapper och fernissa så har du en bra båt. Visst är det stöttningen som gör tryckskdaorna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser