Gå till innehåll
fredag 27 september 2024
vinnaren

AQ 290 trim cylindrar

Rekommendera Poster

Jag har ett AQ 290 drev och ska byta mina cylindrar pag läckage i den ena (släpper trycket). Problemet är att demontera den från skölden , den första gick bra den pressades ut av fettsprutan, den andra sitter som berg. Har provat allt utom att värma. Har ni några värde fulla tips? Vill inte ta ur motorn och skölden pga av en sprint.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns tydligen ett specialverktyg enligt uppslagna punkt 9 i denna MANUAL. Fett tvingas in med hammarslag vad det verkar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Låt den sitta kvar! Ta loss den nedre delen genom att gänga ut den, i den delen sitter de tätningar du behöver byta Sedan kan det ju vara så att det är ett läckage i pumpens hydrauldel som gör att trycket sjunker dvs drevet åker ned.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har kollat upp hydralpumpen och den ska vara ok. Däremot är övre delen på den cylinder jag vill ta bort i dåligt skick och en trimslangen var igängad på ett felaktigt sätt detta har medfört att jag fick in vatten i cylindern och i oljan.

Äntligen, har kapat av den övredelen av cylinderfästet för att komma åt att värma godset kring axeln och med värme,olja och ett stort tålamod fick jag ur tappen. Skönt!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...