Bullrun 0 Postad 29 September , 2013 Jag har en 2 cylindrig Evinrude på 30 hk som bara går på en cylinder. Jag har fått hjälp av en som säger att ena tändspolen inte får ström. Strömkabeln sitter fast under hjulet som dragstarten sitter på. iom att det är gradmarkeringar lär väl det vara med och styra tändningen. Jag har egentligen 2 frågor och det är hur man lossar centrumbulten som håller hela paketet och kommer jag som kan skruva lite grand ha en sportmössa att få ihop detta igen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 29 September , 2013 Centrumbulten kan du lossa med slagande skruvdragare eller hylsnyckel du slår på om inte du kan låsa svänghjulet fast på något sätt och dra istället. Nästa problem är att du måste ha en avdragare för att få av svänghjulet som sitter på en koniskt axel. Därunder sitter en spole för växelströmsgeneratorn och en som driver CDI enheten och så själva CDI enheten. Om inte det är nån glappkontakt nånstans kan man misstänka CDI enheten är kass och då bara att byta den. . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bullrun 0 Postad 1 Oktober , 2013 Det finns alltså en styrenhet på en så gammal motor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 1 Oktober , 2013 Jo det gör det. Jag har en 90a 20Hkr, men det är i princip samma motor och på den har jag bytt CDI (styr) enheten Kostade för ca 7 år sen ca 2000. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bullrun 0 Postad 1 Oktober , 2013 Ok, då får jag försöka gå en rond med jänkaren i helgen.Tack så länge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bullrun 0 Postad 26 Oktober , 2013 Problemet löst,jag köpte en Yamaha. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser