Gå till innehåll
fredag 29 november 2024
gt_axel

weedo gt bilfer + fakta

Rekommendera Poster

hej hej jag håller på att göra i ordning en gammal weedo gt jag undrar om jag kan få några bilder ovh tips från anra weedo gt ägare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej. En kompis till mig hadde en Weedo GT 14fotare før ett antal år sedan, den var Porscherød och hadde en o-orginal vindruta och den var skitsnygg. Den var bestyckad med en Mercury 125hp raksexa från sent 70tal eller tidigt 80tal. -Denna båt gick som en missil..... Gick kanon upp till ca 45knop (man hadde ju ingen GPS på den tiden) eller låt oss sæja ca 3/4 gas, sedan tappade den sakta kontakten med vattnet och fløt liksom ovanpå utan riktig kontakt, sedan kom några snabba vobblingar innan båten sladdande skar ner totalt och tværstoppade. -Det gællde att hålla i sig så att knogarna vitnade før att inte åka ur... Mycket spænnande och upplyftande, -trixet var førståss att slæppa av på gasen då båten børjade flyta ovanpå, Något som inte tilltalade ungdomar som varken hadde fruar eller barn att førsørja... Kul klassiker. Undrar om det finns någon av dom som byggdes før inombordare kvar? Ricky.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst andreas

jag har 30 bilder ge mig din mail

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller på att bygga om en Weedo som var inombordare från början men som blev konverterad till utombordare på 90-talet. Ligger en fin volvo snurra med 280 drev o väntar på montage. Ska bli ett intressant bygge!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Lars Lindström

Jodå, det blir lite vingligt med en så tung motor, som jag antar saknade Powertrim. Jag hade en med 90 hk Nissan med P/T, som jag plågade upp i 53,7 knop med trimmen. Inga wobblingar där inte! Nu har jag en med en 75:a Evinrude, dock utan P/T. Till salu för 17000:-. Båten är vit, vita stolar, hyfsat kapell. Dock lite jobb på skrovet.

post-0-1394234445,3923_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Lars Lindström

Jodå, det blir lite vingligt med en så tung motor, som jag antar saknade Powertrim. Jag hade en med 90 hk Nissan med P/T, som jag plågade upp i 53,7 knop med trimmen. Inga wobblingar där inte! Nu har jag en med en 75:a Evinrude, dock utan P/T. Till salu för 17000:-. Båten är vit, vita stolar, hyfsat kapell. Dock lite jobb på skrovet.

post-0-1394234445,4515_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallå köpt nyligen Weedo gt inombordare, durk o motorfästena borttaget bara e
stor öpning iakterspegel för drevet(köpte också b18 och 100 drev).
Tacksam för alla bilder hur VP ska sitta där bakom. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...