ErikLind 0 Postad 25 Juli , 2013 Hej, Jag har nylig köpt en sommarstuga i Stockholms skärgård. Idag har jag en Silver Shark med 115 optimax. Med denna tar det ca 25 minuter från min hemmahamn till stugan, vilket är acceptabelt. Då ligger jag på 25-30 knop, beroende på väder. På vägen till stugan ska jag över en lite större fjärd, och då det blåser lite mer (10m/s+) känner jag mig inte riktigt säker i min Silver Shark. Speciellt inte då jag ofta har små barn i båten. Det skulle också vara skönt med en hytt när hösten kommer. Efter att ha tittat runt på olika modeller i några månader börjar jag ge upp, och ber er därför om tips på en bränslesnål, sjösäker båt med hytt. Max pris är 600.000:- Tacksam för tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
paicapo 0 Postad 19 Mars , 2015 Hej, Jag har nylig köpt en sommarstuga i Stockholms skärgård. Idag har jag en Silver Shark med 115 optimax. Med denna tar det ca 25 minuter från min hemmahamn till stugan, vilket är acceptabelt. Då ligger jag på 25-30 knop, beroende på väder. På vägen till stugan ska jag över en lite större fjärd, och då det blåser lite mer (10m/s+) känner jag mig inte riktigt säker i min Silver Shark. Speciellt inte då jag ofta har små barn i båten. Det skulle också vara skönt med en hytt när hösten kommer. Efter att ha tittat runt på olika modeller i några månader börjar jag ge upp, och ber er därför om tips på en bränslesnål, sjösäker båt med hytt. Max pris är 600.000:- Tacksam för tips. hej lite off topic men jag är intresserad av en silver shark men är lite orolig för att den ska va lite trång i sittbrunn med två vuxna ett bar o liten hund, kan du ge något input ang det hur det varit för dig? tack för hjälpen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sandgrens 8 Postad 19 Mars , 2015 Är det en större typ av daycruiser du är ute efter? När du säger hytt, menar du att man ska kunna sitta och äta (typ) eller bara krypa ner om det blir kallt. En aquador 22 wa är en favorit hos mig, en Mercury 4,3 MPI, Alpha 1, 220 hk för 580 000. Eller med en Mercury 5.0 MPI, Bravo 3, v8 260 hk för 630 000. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sandgrens 8 Postad 19 Mars , 2015 (redigerade) Den här funderar jag själv på! Provkört och går fint i sjön. http://www.blocket.se/stockholm/Yamarin_76_DC_med_Yamaha_F250__07_59281517.htm?ca=11&w=3 Edit: Inte exakt den båten men en exakt likadan. Redigerad 19 Mars , 2015 av Sandgrens Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flippermannen 26 Postad 19 Mars , 2015 Titta på en TG 7200. En utmärkt båt för stugägare som vill ta sig fram snabbt till stugan med många passagerare och/eller prylar. Går bra i sjön. Dörr både fram och bak på hytten underlättar för en person att hantera båten. Två personer kan övernatta i båten enstaka nätter. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
EndZone 4 Postad 19 Mars , 2015 Eftersom det är två år sedan TS skrev i den här tråden får man hoppas att han har hittat en båt nu... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flippermannen 26 Postad 20 Mars , 2015 Haha, missade det! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sandgrens 8 Postad 20 Mars , 2015 Haha jag med! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
EndZone 4 Postad 22 Mars , 2015 Vem vet, han kanske fortfarande letar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser