Kenneth_S 136 Postad 19 Juni , 2013 Finns säkert många trådar runt detta, men ställer ändå frågan: Jag har en TV-antenn som följde med nya båten. Jag har inte tänkt att skaffa TV, åtminstone inte än. Däremot kanske kanske jag vill kunna kolla på nyheter, eller annat via antennen in i laptopen... Vad behövs? Nån form av adapter förstår jag, men vad för sorts adapter...? Ser fram mot svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jiell 4 Postad 19 Juni , 2013 nyheter ser jag på min läsplatta utan antenn, de flesta nyheter gå ju på svt play eller liknande, går ju på lap topen också Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 19 Juni , 2013 Jo, men ibland är det så taskig täckning så att det istort sett är omöjligt att ens försöka få upp SVT play... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 19 Juni , 2013 Därav min fråga om antenn när det ändå fanns en på plats... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zewe 0 Postad 19 Juni , 2013 http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/tv-tillbehor/digitalboxar/for-datorn/dvb-t-stick-terres-2-0-p93480 Denna ska fungera antingen använda medföljande antennen eller köra båtens du får dom fria kanalerna /per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 19 Juni , 2013 Ja, den ser mycket intressant ut :-) Tackar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 19 Juni , 2013 Många antenner av denna typ (aktiva antenner) kräver en 5V spänning ut från mottagaren alternativt att en adapter kopplas emellan. Spänningen försörjer antennens förstärkare. Kan vara bra att kolla ifall din befintliga antenn kräver detta och ha det i åtanke då många mottagare/ usb stickor inte skickar ut denna spänning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 19 Juni , 2013 Jag har en USB-mottagare till datorn. Numera har jag aldrig med datorn och dessutom drar datorn ganska mycket ström. Istället köpte jag en 9 TV, kostar ganska lite och duger utmärkt att på nyheterna på. Alternativet idag är en bärbar DVD-spelare med skärm och mottagare, det är i stort sett samma pris. En del har även inbyggt batteri. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 19 Juni , 2013 Skall kolla detta, tackar för tipset! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 19 Juni , 2013 Ser intressant ut, vilket märke har du? Strömförsörjning i Ah? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 19 Juni , 2013 Jag har en som heter Artech, den drar knappt 1A. Har precis investerat i en Backseat Head Rest Car Mount Holder for iPad fungerar perfekt till TVn oxå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 19 Juni , 2013 Oj, det var inte mycket i Ah... Skall kolla upp denna, Tackar för tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser