s59746 88 Postad 10 Juni , 2013 Hej ! Funderar på att skaffa en ny gummibåt men har dålig koll. Har följande önskelista: * Rymma 2 vuxna och två barn (för att typ ro iland) * Klara 4 hästars motor (fyrtakt , lite tung) * Bra (lätt) att bogsera i 7-8 knop, stadig och klara krabb sjö vid bogsering även med motor på * Kraftiga fästen för bogserlina som ej slits loss med tiden * Självlänsande eller med kapell (för ej fyllas vid bogsering) * Bra åror och årtullar * Upplevd god kvalitet för pengarna Vad har ni? För/nackdelar med dessa med avseende på min 'önskelista'? Tack på förhand för era erfarenheter ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thompalompa 0 Postad 10 Juni , 2013 Tjena! Vi har en Zodiac 285 Fastroller, typ en sån här http://www.blocket.se/goteborg/Zodiac_Cadet_285_Fastroller_27967610.htm Den klarar alla dina krav. Skulle jag vara du skulle jag satsa på en 6hk motor också. Den är inget tyngre än en 4hk eftersom de i de flesta fall är exakt likadant byggda. Går man upp mot 8hk blir de dock tvåcylindriga vilket gör dem betydligt tyngre. Summa sumarum: 1. Fixar lätt två vuxna och två barn 2. 4 hästare är inga problem 3. Grymt stadig då den har breda pontoner. Har dessutom v-formad uppblåsbar durk. 4. Kraftiga fästen finns. 5. Självläns är standard. Kapell (och myyycket mer) finns som tillbehör. 6. Åror i lättmetall som flyter. 7. Absolut bra kvalitet. VI hade tidigare en Suzumar. Den funkade också kanon, men var inte lika snygg :-D /T Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser