bran82 3 Postad 28 Maj , 2013 Har lyckats sumpa kåpan till skorstenen för värmaren i plurret. Undrar om nån vet var man kan få tag på en ny, verkar svårt när jag kikar runt på båt-tillbehörssidorna. Eller om nån mot förmodan har en begagnad liggandes. Vill gärna inte köpa helt ny skorsten för 2000:-.... Skorstenen är som den på bifogade bilden. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MrSpeedad 0 Postad 28 Maj , 2013 Hej. Vi tillverkar sådana skorstenskåpor i rostfritt. Vilken bredd och höjd har din skortsten? 500kr inkl frakt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bran82 3 Postad 28 Maj , 2013 Det är ju intressant isf, jag kan mäta måtten ikväll och återkomma. Behöver ju vara med skruv som passar gängen i mitten också. Kåpan är en sån som på bilden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 28 Maj , 2013 Vill inte va nån brödtjuv, men Tackel & Tåg kan möjligen ha nån liggandes i sina hyllor. http://tackelochtag.se/om.php Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jmwa 23 Postad 28 Maj , 2013 Jag är i samma situation som bran82. Hur går det med måttagningen? Jag vill också beställa en kåpa. Jag vill att den ska ha en ögla för säkerhetskedja. På förekommen anledning... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MrSpeedad 0 Postad 29 Maj , 2013 Inga problem, klart vi fixar en Ögla. Vi tillverkar dessa till en större aktör, just på grund av att det inte går att köpa lösa. Däremot så kan vi göra undantagsfall och sälja direkt till konsument. Att sätta en ögla på är ju absolut ingen dålig ide, bör egentligen tillämpas på alla vi säljer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bran82 3 Postad 29 Maj , 2013 Ja en ögla vore guld! Nu glömde jag att måtta i allt annat mek jag höll på med igår, men ska göra detta under helgen och återkommer till dig MrSpeedad! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jmwa 23 Postad 29 Maj , 2013 Bra! Jag följer vad som händer i tråden och kontrollmäter på min skorsten också i helgen (säkert identisk med bran82's) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MrSpeedad 0 Postad 11 Juni , 2013 Hej. Hur gick det med måtten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
monsun344 0 Postad 29 Maj , 2016 Hej Dear People, My swedish is not so good, therefor I write in English. I understand from this post that people are looking for a cover over a Wallas 1400 exhaust. I lost my cover last week and am looking for a replacement as well. Is it true that Mr Speedad can provide a new cover on demand? If so, how can I order a new cover? Best Regards, Sytze Monsun 344 - Marieholm 26 - 1979 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 785 Postad 29 Maj , 2016 Jag har en som ligger, pm om intressant. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 785 Postad 29 Maj , 2016 I have one if you want to buy it... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
eriksamuelsson 0 Postad 18 Augusti , 2020 Väcker liv i en gammal tråd. Var ute och seglade i helgen och treåringen slängde vår kåpa i vattnet. Någon som nu 2020 har tips på hur det går att få tag på en kåpa till Wallas 1400? Har pratat med följande utan någon lycka: Sleipner AB (Distrubutör av Wallas i Sverige) Byggplast-batprylar.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 882 Postad 18 Augusti , 2020 7 timmar sedan skrev eriksamuelsson: - - - ...treåringen slängde vår kåpa i vattnet. Någon som nu 2020 har tips på hur det går att få tag på en kåpa till Wallas 1400? - - - Kolla med båtskrotarna. Alla gamla båtar med Wallas har väl inte haft klåfingriga 3-åringar ombord. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Forza_Laverda 0 Postad 7 Augusti , 2021 (redigerade) 2020-08-18 vid 15:35 skrev eriksamuelsson: Väcker liv i en gammal tråd. Var ute och seglade i helgen och treåringen slängde vår kåpa i vattnet. Någon som nu 2020 har tips på hur det går att få tag på en kåpa till Wallas 1400? Har pratat med följande utan någon lycka: Sleipner AB (Distrubutör av Wallas i Sverige) Byggplast-batprylar.se Hejsan. Hittade du någon kåpa? Mvh Uffe Redigerad 7 Augusti , 2021 av Forza_Laverda Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HalleBerryHR29 0 Postad 6 Juli , 2022 Hej, Nybliven medlem i Maringuiden. Såg tråden med kåpa till äldre Wallas. Någon som vet vart man får tag på detta? Någon som har liggande eller nån som tilverkar idag 2022 😅. Försvann i samband med landtransport… Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser