Gäst helena91 Postad 16 April , 2013 Svara gärna på min enkät om Ankarolina! och ENDAST båtägare som är serigösa http://www.webbenkater.com/s/28ccf99 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mambo 75 Postad 16 April , 2013 Sorry Helena, Jag var inne och skulle fylla i din enkät men frågorna kändes lite väl allmänna och luddiga, jag har svårt att begripa vad du ska kunna nyttja svaren till. Har man en gång skaffat, eller tänkt skaffa en Ankarolina, eller annan rulle med samma princip, är det liksom vitsen med alltihop att linan är upprullad och inte ligger i en enda röra på däck. Att ställa en fråga om detta är vad jag kallar en ledande fråga där man med säkerhet förväntar sig ett visst svar och då behövs ju ingen enkät. (jämför med vill du ha ditt kaffe i en kopp eller uthällt på bordet?) Skulle det inte gå att precisera frågorna lite mera? Typ; Skulle du kunna tänka dig betala 1000:- extra för att slippa rulla upp linan på rullen med handkraft?. Jag kände mig inte motiverad att fylla i något som det ser ut nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 16 April , 2013 Jag gav också upp av ungefär smma anledning. Ett av uttrycken begrep jag inte vad det var. Det fanns frågor där det borde finnas flera svaralternativ. Sen kom jag inte vidare för att jag inte svarat på frågan jag inte förstod. sorry Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 16 April , 2013 Håller med Mambo och Toaen, försök precisera det nya i din tänkta produkt! Antagligen finns redan manicken ifråga om den är bra, och då kan du nog enkelt få tips om så är fallet i detta forum. Inget intresserar nog oss båtägare mer än smarta grejor som förenklar, så sammantaget har nog forumet stenkoll på såna produkter. Priser, för- och nackdelar, vanliga problem med produkter av olika slag, reservdelstillgång o.s.v. Skulle i ditt läge väntat med enkäten, och istället preciserat enligt ovan men gjort detta direkt i denna tråd. Kanske kan vi rent av hjälpa dig att ställa enkätfrågor som känns relevanta, tror att svarsfrekvensen blir betydligt bättre i så fall. Vi båtägare är konservativa men av god anledning, saker måste funka i alla väder. (Eller åtminstone inte vara i vägen eller krångla då de används.) :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 16 April , 2013 Läste frågorna, och blev direkt omotiverad att svara p g a att de är ganska dåligt ställda faktiskt... Ensvars-alternativ där det renderar fler svar etc etc... Gav upp helt enkelt då ointresset tilltog... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Kalman Postad 16 April , 2013 Tror att Helena vill veta hur mycket vi är berredda att betala för att montera befintlig rulle under däcket och att den skall drivas med en motor istf vev samt med fjärrkontroll. Hon vill nog uppfinna ett fäste så man kan plocka dit ens egen befintliga anakrolina rulle. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 16 April , 2013 Det finns ju bandakarspel. Har själv funderat på ett sån. För den båten jag har är nog ett sånt det enda vettiga alternativet till ett ankarspel i aktern. Har en Ankarolina monterad i sittbrunnen. Jag har faktiskt aldrig använt den sen jag monterade den för en 3/4 år sen, men det är ju en reserv om man snabbt behöver en lång lina. För min egen del skulle jag inte kunna tänka mig att sätta en motor på just den rullen. Ett bandankarspel behöver va mer sofistikerat än så. Tänk vilken röra det skulle bli om man satte en motor på in ställning och bandet kalvar och går in mellan den rostfria ställningen och sig själv, när man försöker dra upp ankaret som sitter fast. Fast de befintliga spelen är ju inte direkt billiga. Det är väl därför jag tvekat. Sen är jag ju så stenkonservativ att jag vill ha en stump kätting närmast ankaret. Inte så lätt att lösa. Sen är man kanske lite tveksam för band som ankarlina överhuvud taget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser