zappe 1 Postad 11 April , 2013 Varvräknaren lägger av eller rusar upp. Har kollat jordningen som verkar vara ok. Eftersom det hjälper att knacka på den verkar det ju som felet sitter i instrumentet. Någon som vet om det finns någon som kan reparera instrument. Varvräknaren är en Volvo Penta, diameter ca 88 mm. / Zappe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cpr3zZ 2 Postad 11 April , 2013 vilken motor..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zappe 1 Postad 12 April , 2013 Motor: Volvo Penta AQ 4,3 GXI-E 2005 årsmodell. / Zappe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 12 April , 2013 Verkar som sagt vara glappkontakt, finns det kodning för cylinderantal på baksidan så är dessa misstänkta. Skulle i.s.f. kollat hur de är inställda och sen jucklat dem lite för att få bort eventuell oxid. Annars hade jag försökt öppna instrumentet och lödat om (värmt upp) alla kretskorts-lödningarna. Ett annat trix kan vara kylsprej , spruta litet på nån komponent i taget och kolla om instrumentet reagerar på nån särskild. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zappe 1 Postad 12 April , 2013 Jag efterlyser firma som kan reparera instrument som varvräknare. /Zappe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jhea 0 Postad 13 April , 2013 Brukar inte den gå på generatorn? Det gjorde den på tamd 41, kan ju vara samma lösning. Kolla kablar och remmarna till generator så inte de slirar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 972 Postad 13 April , 2013 Instrument JIGE AB i Leksand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zappe 1 Postad 15 April , 2013 Jag tackar, skall kontakta dom snarast. Zappe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser