cale 0 Postad 8 April , 2013 Hej, jag tänkte byta anoder på min motor men hittar inte nån bra bild var den/dom sitter och undrar om någon har nåt bra tips./ tack på förhand/johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Northsea 3 Postad 9 April , 2013 Vill också gärna ha svar på denna.. antar att 31an har samma placering. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 255 Postad 9 April , 2013 Hej. På äldre motorer sitter det en anod i framkant av oljekylaren. I bakänden av värmaväxlaren finns också en.Har motorn Volvo Penta-backslag finns anod på det också. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cale 0 Postad 17 April , 2013 Frågan är löst då jag fick svar ifrån Fredrik på Drevia och han skrev att det inte fanns några anoder på just denna motor då kylssystemet var avskilt/isolerat från motorn./johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Northsea 3 Postad 8 Juni , 2013 Någon som vet om det finns en anod på kylningen på AD31P? Finner den inte på sprängskisserna.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser