Steffe105 1 Postad 6 Mars , 2013 Hej Jag har ett 280 SP drev som sitter på en aq 145a. Jag undrar om någon vet vad man måste göra för att ändra till DP? Klarar min motor det. bättre lr sämre med DP? Mvh Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 255 Postad 7 Mars , 2013 Hej. Tveksamt om motorn orkar med det. Möjligen om du har en lätt båt. Prova då med utväxling 2,3:1 och B-propellrar. Jag har en AQ 170 med DP i en 17 fots båt och det går rätt bra. Ingemar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cpr3zZ 2 Postad 7 Mars , 2013 Jag undrar om någon vet vad man måste göra för att ändra till DP? Byta underhus! Som sagt DuoProp kräver lite mer effekt än SP. Så se till att du får ett med rätt utväxling (har för mig att det finns instansat bakom anodringen på 290) och lämpliga proppar såklart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 497 Postad 7 Mars , 2013 För många år sedan nu när VP kom med Duo så fanns det underdelar att köpa så att det gick att konvertera SP till DP. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Cpr3zZ 2 Postad 7 Mars , 2013 Och begagnade finns det fortfarande Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser