Ogio 1 Postad 21 December , 2012 Köpte en komplett motor baserad på ett cheva V8 block. Jag behöver hjälp att identifiera detta då jag är osäker på vad det är för block och vilket märke som byggt på det. Bak över svänghjulet står det GM 3951511 Framför höger topp står det 5071821. Hittar ingen cylindervolym eller liknande på blocket... Tack och god jul! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 21 December , 2012 http://lmgtfy.com/?q=GM+3951511+v8 Första träffen, sök på 3951511 på sidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ogio 1 Postad 21 December , 2012 Helt fantastiskt vad trög man kan känna sig ibland, varför tänkte jag inte på det för??? Men vet du vad B & G Body står för längst till höger? Kan man även ta reda på om motorn byggdes för marint bruk eller om det är en konventerad bilmotor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 21 December , 2012 B & G Body står för GMs olika bilplattformar. Det går att googla fram info om detta om du är intresserad. Gjutnumret på blocket avslöjar inte om motorn suttit i en bil ursprungligen eftersom blocken inte skiljer åt mellan bilar och båtar, de kommer från samma gjutform. Du behöver hitta någt annat nummer på motorn, ofta en stansad metallbricka. Mha av numren på den kan du leta upp mer information om just ditt exemplar av motor. Mvh Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser