Lasse-L 341 Postad 5 December , 2012 Så klart man känner sin hemstad Blöteborg. Resultat: 10 rätt av 10 Så svarade andra: Fråga 1 av :10 Göteborg är visserligen en relativt ung stad, men mellan 8400 och 6000 f.Kr. blomstrade här en stenålderskultur. Vad kallas den av arkeologer? http://quiz.svd.se/default.aspx?sTid=1569 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 5 December , 2012 9/10 trots att man är Göteborgare av födsel och ohejdad vana. Men vem tusan kan veta vad som hände i Gbg 1874 förutom ni som var med då . /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 5 December , 2012 8 av 10.....inte så illa ändå med tanke på att jag anser Gbg ligga på landets baksida! ;-) Missade på piratdrottningen och antalet skadade poliser och demonstranter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 5 December , 2012 Gick åt LV3... 6/10 rätt... Och jag är Gbg:are sen födseln... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 5 December , 2012 8 av 10 inte så dåligt av en som bara besöker ibland. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 5 December , 2012 Det var egentligen bara 4 som jag var bomsäker på. Att jag sen fick 10 rätt har ju helt andra orsaker, SvD | Quiz - Testa dig själv! Resultat: 10 rätt av 10 Så svarade andra: Fråga 1 av :10 Göteborg är visserligen en relativt ung stad, men mellan 8400 och 6000 f.Kr. blomstrade här en stenålderskultur. Vad kallas den av arkeologer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 5 December , 2012 Enda anledningen till att jag visste det är att jag brukar sitta på minnesstenen efter utgrävningarna av stenåldersstaden, när jag låter min hund leka med andra hundar på gräsmattan brevid Sannaskolan. Tänk att det kan vara så lärorikt att ha hund /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Soumi_batti 3 Postad 5 December , 2012 6 av 10, men sen bor jag ca 50 mil från Sill-strypar-träsk också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 5 December , 2012 Har aldrig ens hört talas om stenåldersstade förrän idag. Men så har jag aldrig haft hund heller. På något sätt var ändå det rätta svaret det mest troliga, fast jag tryckte inte på nästa förrän jag kollat via Googles. Så fyra av min rätt var ina egna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 5 December , 2012 Hallå eller, är vi släkt? Fick också jag 6 av 10, men å andra sidan så var jag inte född på den tiden som dem flesta frågorna handlade om, förövrigt heter jag inte Glenn heller :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidlobster 0 Postad 5 December , 2012 6 av 10, helt okej trots Göteborgare, men med en ålder på 16år är väl detta helt okej? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 5 December , 2012 Jobbade på Sanna Radio & TV 1959, och hade en tjej i Sanna, så den frågan var lätt utan hund. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 5 December , 2012 Tjej eller hund, same same - but diffrent /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 5 December , 2012 7/10. Och då har jag varit i Götelaborg tre gånger i hela mitt liv... :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 6 December , 2012 Apropå Göteborg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 6 December , 2012 Då har jag som är 51 inte lärt mig ett skit på 35 år med andra ord Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MeaDiva 1 Postad 6 December , 2012 8/10 och är förvånad över resultatet! Det funkar att förlita sig på turen... /Tobias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser