Gå till innehåll
fredag 29 november 2024
Ogio

Åtdragningsmoment Mariner?

Rekommendera Poster

Någon som besitter kunskapen om lite olika åtdragningsmoment till vev/ramlager och vad det nu mer kan va bra att dra med moment på en Mariner 100 -88?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror vad du egentligen behöver är en servicemanual för din motor.. Mercury/Mariners orginalmanualer är ruggigt bra men dyra. Selocs piratmanualer är OK o mycket billigare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska väl inte behöva köpa en hel bok bara för att ta reda på lite åtdragningsmoment?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Absolut det bästa länktipset jag har fått på länge, men jag förstår inte varför just avsnitt 4B Powerhead 4 cylinders saknas i manualet till Mariner 100 -88. Powerhead 3 cylinders finns hela men den andra lyckas jag absolut inte hitta. Men det borde väl kanske gå att dra samma moment som på det 3 cylindriga motorn, eller vad säger ni?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du googlar

mariner manuals download

och scrollar ner till den 9e länken så kommer du till en iso-fil via en site vi inte får direktlänka till här på MG.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ogio:
Jo, det är en ovanligt matnyttig - och förmodligen en ännu ej upptäckt lagstridig sajt - så långt jag begriper? Verkstadsmanualer för många motorer, gratis och utan krav på inloggning i skumma nätverk. Rena himmelriket? ;)

Har dock sina små egenheter, bl.a. fås enligt bilden en utökad beskrivning av vilka motorer som omfattas av respektive skylt ifall man låter pekaren sväva över den.
Får nog tas med nypor av salt, men bildens NEDERSTA gultext passar väl just på fyrcylindriga 100-hästars Marinermotorer. Powerhead eller ej. (Vete katten, försöker naturligtvis alltid akta mig noga ifrån att hävda nåt bestämt som sen kanske leder till problem.)

Har du lusläst och upptäckt nåt som motsäger gultextens nedersta påstående så är jag givetvis idel öra.

post-10006646-1394237258,7923_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...