pb71 0 Postad 19 September , 2012 Hej! Undra om någon kan hjälpa mej med ett litet problem,har tittat genom trådarna och inte hittat någon med samma problem. På min båt sitter en manöverpanel med 3 knappar,en för att trimma upp drevet och en för att trimma ner drevet samt en knapp som kopplar förbi spärren. Nu är det så att trycker jag ner går drevet ner och trycker jag upp händer inget.Men håller jag in förbikopplar knappen samtidigt som jag trycker på upp så går drevet att trimma upp som vanligt. Någon som har en aning om vad som kan vara fel? Mvh nybörjare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alfa-Freja 0 Postad 19 September , 2012 Vad har du för drev? Antagligen sitter en givare som skall ange max upptilt, som är trasig. Därför måste du trycka in förbikopplingen som normalt är till för att få upp drevet i trailerläge. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pb71 0 Postad 19 September , 2012 Hej! Tack för dit svar.Du menar att givaren som isåfal är trasig tolkar det som drevet redan är max uppe.Låter ganska troligt faktiskt. Får kolla upp detta. drevet är ett vp dp-s Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dunderklumpen 0 Postad 19 September , 2012 Att drevet inte går uppåt KAN ju också betyda att backspärren förhindrar tilten att gå upp och att det är därför du har förbikopplar knappen. Tryck på båda en liten stund tills drevet har gått förbi spärren. Tryck sedan bara på upp om drevet går vidare upp då, så är det ju som det ska vara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser