Gå till innehåll
fredag 29 november 2024
aligha

Hjälp

Rekommendera Poster

Hej alla kunniga båtägare!
Jag som skriver detta har ingen som helst erfarenhet gällande båtar. I samband med inköp av en sommarstuga skaffade jag en plastbåt. Enligt den förra ägaren så finns det bara ett enda ex. av denna båt, den byggdes på 50 talet på Motalavarvet. När jag sjösatte båten märkte jag genast att den tar in vatten och efter vidare undersökning hittade jag felet. En nästan 15cm lång spricka under akterpartiet.
Nu skulle jag vilja veta två saker. För det första hur lagar man en spricka på en plastbåt? För det andra, känner någon igen denna båt?
Tacksam för alla tips.

post-10019064-1394237248,5948_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, det är inte så svårt att laga en plastbåt. Men det är lite pyssligt, särskilt om man måste ligga under båten när man gör det. Om du har möjlighet att vända på båten så blir det MYCKET lättare. Men om du är helt novis på detta, så skulle jag råda dig att kontakta ett varv som har erfarenhet av plastbåts reparationer. Tyvärr så finns det klåpare och en sådan skada är det noga med att den blir rätt gjord. Att få skadan lagad borde inte bli så dyrt. Jag skulle tippa på 1000 - 2000 kronor. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Tack för förslaget. Jag tror att jag lämnar in båten eftersom kostnaderna bli inte så höga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...