Gå till innehåll
torsdag 27 februari 2025
hajenhajen

Slipa o Måla drev (inombordare)

Rekommendera Poster

Hej. Undrar hur mycket ska man slipa på drevet, hur djupt ska man slipa, o hur mycket, ska man slipa båda delarna, det övre, o det undre? o när man spryar sedan, vad ska man täcka för eller isolera på drevet, så man ej spyar där man inte ska sprya ????

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beror lite på hur slitet det är men slipa hela drevet det är bara att slipa så mycket att du ruggar upp den gamla färgen så att den nya fäster blir det metallrent måste du isåfall grunda först. Täck alla skruvar, luftintag och propelleraxel. Albin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst JJ

Hej, tänkte höra om man ska måla över bälgar/kugghjul/fjädrar mm framför allt det som sitter uppe under drevet, där var det alldeles fullt med snäckor efter förra säsongen. Det går ju bra att slipa rent själva drevet men det är väldigt svårt att få det riktigt rent uppe i drevet runt bälgar mm. När jag slipat drevet så har det blivit metallrent på vissa partier, skall man lägga primer endast på dessa ställen eller bör man måla hela drevet med primer innan man sprayar drevet med drevfärg? Tacksam för tips! Mvh/JJ

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag för min del föredrar att lägga primer över hela drevet så gott det går, med tanke på att toppcoaten fäster jämnt ock fint över lag. Mvh Stm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...