Gå till innehåll
fredag 27 september 2024
makke_the_muss

Höjd på land.

Rekommendera Poster

Hej,

Nu är det snart dax för landtagning av båten. Men en liten fråga som är relativt vesäntlig är hur hög garageport behöver jag? Dvs hur hög är en X-79 på land från marken?

mvh

 

Makke

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan ju vara bra att addera en decimeter till Flintstones svar, Om du nu inte tänkt släpa in båten med kölen mot marken då. :-)

Skall du ha båten i ett hemmagarage eller hur har du tänkt? De professionella firmorna har nog inga problem med en såpass behändig seglare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Självklart...mitt svar var faktisk höjd, sedan får man ju ta till de marginaler man själv känner att man vill jobba med.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har lånat ett skul på vår båtklubb under vintern. Ibland kan man ju slå sig i pannan självklart kan man ju plussa ihop uppgifterna. Skyller på att de är onsdag ;) Jo några decimeter extra vill man ju gärna ha så vagnen kommer med men så långt hade jag tänkt iallafall.   

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, onsdagar är ju lite knepiga på det sättet...angel

Ska du blanda in vagn i ekvationen så bör du nog ta till en halvmeter eller så. Du vill ju ha lite marginal för ojämnheter i marken och annat.

Om vagnen har vanliga hjul så kan du vinna några centimeter genom att släppa ut lite luft ur däcken. Tänk bara på att fylla upp dem igen sen, alternativt palla upp vagnen så att inte däcken belastas i onödan.

Mvh
Fred

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...