Gå till innehåll
fredag 29 november 2024
maxmagnus

Konstskinn / galon

Rekommendera Poster

Hej ..

Jag har just införskaffat en mindre sportbåt. Är i stort sett nybörjare inom detta område men tycker det är kul att ta en tur ibland.

Jag tänkte fixa till den lite invändigt. Jag har sett att det finns något som ser ut som rutmönstrat konstskinn eller galon som sitter på insidan på en del båtar. Jag undrar om någon vet vad det är för material samt vart man kan köpa det ?

Jag tänkte även lägga in en ny matta på durken så tips på matta samt vilket lim man ska använda sig av skulle vara toppen ..

mvh / Pernilla . .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har tidigare skrivit om hur vi fixade till klädseln i förra båten. Kolla in tråden http://www.maringuiden.se/forum/;thread=242882 så kanske du får lite tips. Skriver på iPad så jag hoppas länken kommer med annars får du kopiera den och klistra in i adressfältet :/ Lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Pernilla och välkommen till Maringuiden!

Om det är någon firma som har det du söker så är det Östersjökompaniet: http://www.ostersjokompaniet.se/

Jag har varit där några gånger och pratat med dem om lite mer klassiska inredningsmaterial, sådana som är svåra att få tag i, och svaret blev att de ständigt är på jakt efter just detta. Hittar de något på någon mässa eller liknande så köper de alltid in allt de kan.

De har också allt man kan önska sig om man vill sy eller komplettera kapell.

Mvh
Fred

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipsen . .

Kollade med ostersjokompamiet.se och dom hade ett ljudisolerande material som jag tror blir toppen. Nu får man dock endast drömma om båtutflykter då snön ligger djup och kvivksilvret visar -15

Kommer säkert att återkomma då jag nog behöver lite mer tips från er mer rutinerade sjöbusar

GOD JUL . .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...