Lunde 0 Postad 28 Juni , 2012 Jag köpte en Johnson 70 hk -91 igår. Säljaren sa att det saknades en svart liten dosa som han inte hittade... Idag såg jag en komplett motor av samma sort på Blocket, med bild! Kan någon säga mig vad det är för svart liten elpryl med kablar som sitter längst fram vid förgasarna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lunde 0 Postad 28 Juni , 2012 Bra om jag får med bilden också... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 28 Juni , 2012 Om det är den nedre runda saken du menar så är väl det primern, dvs choke funktionen. Vid kallstart så trycker man in nyckeln i tändlåset, då aktiveras denna och gör att motorn startar lätt. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lunde 0 Postad 28 Juni , 2012 Det låter rimligt, den kanske var bortplockad pga dålig funktion. Går motorn att använda utan primern? Den kanske räcker med att ge lite extra gas? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser