Gå till innehåll
fredag 29 november 2024
sebb85

Ryds 23 wa -04

Rekommendera Poster

Hallå! Jag har en ryds 23 wa -04 . Trimplans Instrumentet som visar om båten ska upp eller ner visar konstant UPP och rör sig inte ur fläcken.. Trimplanen fungerar som dom ska men inte mätaren. Mätaren är av märket QuickSilver. Är det fel på mätaren eller är det nått annat som har gått sönder? Med vänlig hälsning, Sebastian

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, antingen det eller så är det något annat. Börja med att felsöka det elektriska te.x.

/B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Börja med att söka i detta forum efter frågor med ordet trimplan eller Quicksilver i. Kolla om där finns tips som hjälper dig.

Om inte, så är det mycket större chans att du får hjälp om du skriver en Rubrik på frågan som talar om vad du vill veta. Nu har du skrivit din båtmodell som Rubrik, så jag gissar att bara de som har koll på eller är intresserade av Ryds 23 WA läser. Bättre att starta en ny fråga t ex

Trimplan - hur felsöka Quicksilver instrument?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eller varför inte bara Hjälp! som vissa kör med.

Nej jag håller med att rubriken bör vara beskrivande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi som har koll på Ryds 23 wa meddelar att de inte har trimplansindikator som standard. Eftersom det dessutom står Quicksilver i instrumentet så antar jag att det egentligen handlar om drevets powertrim.

På den årsmodellen har du dessutom analoga instrument så felsökning av kabelhärvan bör vara ganska enkel. Dock är det troligare att givaren har pajjat. Trimgivaren är en av de små plastpuckarna på bb eller sb sida av drevet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det förklarar kanske Sebb85s (TS) formulering: Trimplans Instrumentet som visar om båten ska upp eller ner visar konstant UPP och rör sig inte ur fläcken...

Kanske har TS missuppfattat vad hans Quicksilver instrument visar. Om TS inte brukar ändra drevtrim, så är det om FolkeW har rätt helt logiskt att instrumentet för drevtrim inte rör sig ur fläcken.

Svaret kanske helt enkelt ska vara: Testa att ändra drevets trimning och se om QuickSilver mätaren ändras.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mätaren rör sig inte ur fläcken när jag trimmar in / ut Max :/ tror ni det är mätaren som är sönder då?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När du kör trim (alltså inte trimplanen) rör sig drevet? Rör sig trimplanen om du kör dem?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När jag rör knappen på gasen handtaget så flyttar sig drevet upp och ner! När jag klickar på dom två knapparna på instrumentbrädan åker trimplanen upp och ner! Men instrumentet , som är för hur drevet står, rör sig inte ur fläcken!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

bra, då är det drevlägesgivarna. ganska enkelt att byta men båten måste vara ur vattnet. Om eventuellt gränsgivaren för trailerläge inte funkar kan du teoretiskt köra med drevet för högt upp och skada drivknutar, lager osv så kör inte med drevet för högt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När lägesgivaren är urkopplad så visar mätaren max och det stämmer med ditt fel. Sedan hade det ju varit trevligt med en lägesgivare till trimplanen också, saknade den så sent som igår...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...