Gäst Postad 17 Maj , 2012 Man ska kunna bryta en slags färgpasta utefter recept eller färgprov för att laga småskador i gelcoat. Någon som vet något om detta och var detta kan göras? Senast ändrad av Seari | 17 maj 2012 | 17:30 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 17 Maj , 2012 BHP http://www.bhp-glasfiberprodukter.se/ kan bryta gel- eller topcoat i rätt nyans. Den är då i koncistens som tjock färg, men kan förtjockas till spackel med microballonger eller något annat. Beställning görs från någon marinhandlare. Jag har brukat göra så att jag beställt och betalt i butik och sen skickat ner ett färgprov (en flisa från en gammal batteribox var det sist) med posten. Annars säljs färdigt spackel i vissa standardkulörer på bland annat Biltema eller Seasea. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 17 Maj , 2012 Stort tack och du; vilken underbar bild på dig! Thailand ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 17 Maj , 2012 Jan Hansson, Plast-Jan (det finns flera som heter Jan Hansson på Smögen) Har blandat till rätt kulörer för mig. Han gör det på gehör eller skall man kanske säga geser och det blir alltid mycket bra. Man får väl en viss vana efter ett liv i plastbranchen med mycket reparationsarbete. Vi härute vet inte hur bra vi har det, med en stor mängd yrkesmän i båtbranchen, och som man känner allihop. Smoegens FinGal i PlastJans verkstad efter att Jan målat överbygget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 234 Postad 17 Maj , 2012 Seasea har gelcoatspackel som tidigare nämnts, och dessutom ett stort sortiment. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 17 Maj , 2012 Fast det måste ju vara bättre att få färgen bruten efter ett färgprov från båten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 17 Maj , 2012 Det är väl nästan en förutsättning. Har man inget löst att ta med får man väl gå med bpten och lägga till vid bryggan på utsidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 19 Maj , 2012 E du ente för go´ , Toaen Har upptäckt att firman ligger i Malmö och jag har mailat till dem så förhoppningsvis går det att lösa den kommande veckan. Lördagskväll i Trelleborg; katten Zally sitter i vårt stora goa garage och äter glass och själv lyssnar jag på Donna och rubbar fendrar. Ett jobb som visserligen lönar sig men det känns ändå nästintill patetiskt. _____________________________________ Offtopicbild: Moi till höger och min morbor Gunnar till vänster. Han emigrerade 1928 på Svenska Amerika Liniens Gripsholm men återvände till Sverige på ett sista besök i slutet på 60-talet. Mitt estetiska sinne visar sig på denna bild, eller hur... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser