Aklaion 0 Postad 6 Maj , 2012 Allt funkade. Bytte filter o olja och allt funkade efter det.. Nästa dag så lyser oljelampan (ingen mätare). Det är en Perkins 4108 från -73 o den går riktigt bra annars.. Givaren har tre stift och det är en svart kabel till ena och en gul o en brun till ett annat stift och ett stift är tomt.. Är det fel på givaren? eller jordfel? eller röret från sumpen till givaren? Har fått priser på ny givare som ligger runt 2-tusen (många pengar för den lilla grejen). Orginalfilter har använts.. Vad tror ni om detta ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jannelu 5 Postad 6 Maj , 2012 Det kanske inte är så troligt att givaren skulle lägga av efter alla dessa år pga du byter olja men man vet ju aldrig.... Är filtret av insats typ, kolla så att du har satt det åt rätt håll. Jag har också ett sånt i min gamla Mercedes motor och jag vet att det går att sätta filtret åt fel håll, jag vet dock inte om det skulle ha någon inverkan på oljetrycket men det kan ju vara värt att kolla upp i alla fall. Kolla också så att du har använt rätt viskositet på oljan och den inte är för tunn, det kan orsaka dåligt tryck... Mvh Jannelu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Aklaion 0 Postad 6 Maj , 2012 Oljefiltret är ett plåtfilter, man ser det på bilden. Oljan är 15/40. Fast det var en nyss som sa att den kanske är för tjock..? Men jag har nog haft det i alla år.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser