Gå till innehåll
lördag 30 november 2024
zolp

Power Trim Bravo 3 fungerar ej - tips?

Rekommendera Poster

Det är själva f-n att det alltid ska vara något som strular inför sjösättningen!

I höstas plockade jag av mitt Bravo 3 för genomgång (provtryckning, vakumtest, etc). Relativt enkel tyckte jag som tidigare haft VP.

När jag nu monterade tillbaka Drevet och skulle prova att hissa upp drevet fungerade inte powertrimet! angry Powertrim motorn låter men inget händer. Drevet står i nedfällt läge.

Tog lös båda slangarna för att kolla om någon olja trycks ner i pistongerna när jag kör motorn och tyvärr kommer ingenting.

Någon som har tips på hur jag kommer vidare i felsökningen alternativt ett telefonnr till en bra mekaniker som förstår sig på Mercruiser? Måste fixa detta i veckan eftersom båten ska i sjön 6 maj.

Mvh

Christer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror inte det är givarna, motorn går. Fick ett tips om att det kan vara ventilerna som har hakat upp sig. En ny pump kostar 4500:- så jag tänkte börja med att felsöka där.

Tack för tipsen

post-26270-1394237037,1086_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fick assistans av en bekant som av en händelse besökte min båtklubb som att hjälpa en kompis.

En en kort felsökning konstaterade han att jag har en trasig trim switch i reglaget!

Då är den stora frågan om man kan hitta en swtich eller om det slutar med att man är tvungen att byta ut hela reglaget, lär väl kosta skjortan.

/C

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men då kan inte pumpen ha gått åt det håll som knappen var trasig?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...