Packe 0 Postad 2 Mars , 2012 Tja! Har precis beställt en Uttern D55 -2012 med Mercury 115 optimax. Valde mellan den och Sandström D-Cruiser 5,70. Avgörandet föll på att D55 har högre detaljfinish, bättre stolar och stereoanläggning (mycket viktigt för mig med musik vid bryggan) Sedan är ju andrahandsvärdet erkännt bra på Utternbåtar. Överös mig nu gärna med kommentarer kring denna båt! Positiva som negativa. //Packe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M__G 320 Postad 2 Mars , 2012 Toppenbåt, haft en själv. tipps är att montera trimplan för hon lutar gärna mot vinden, speciellt mot babord. Kör man själv är tyngden rätt långt åt styrbord varpå lutningen är däråt. Ql trimplan funkar toppen då dom inte är ivägen för badstegen.. Kolla i så fall att avståndet från badstegen till kanten räcker för trimplanet. På min var det exakt att dom fick plats. Hon lutar dock inte mera än andra planande båtar med v-botten. Om du kommer montera sådana så hör av dig, har några tips i så fall. Som liten dc-båt är hon lysande. Trygg och stadig. Gott om stuv där man lätt kan ha både grill och hink med kol stående, Hade detta under aktertoften men några mindre spännband skruvade i träskivan. Skämms inte för sig vid gästbryggan heller. Tror säkert det kommer synas en stolt Utternägare ute på vattnen i sommar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Packe 0 Postad 3 Mars , 2012 Tack för svaret! Måste erkänna att jag känner mig extremt nöjd med valet. Nej hon gör ingen besviken vid bryggan heller, utsrålar attityd och prestige. Tidlös design! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petand 0 Postad 4 Mars , 2012 Vi valde mellan en D55:a och en Bella 530 excel och vi har inte ångrat en minut att vi valde D55:an, skönt med ett litet krypin, åker med en Optimax 90 och det funkar fint! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser