Gå till innehåll
söndag 01 december 2024
Mackey

Tips på bra och mindre bra kapellmakare önskas

Rekommendera Poster

Dags att köpa kapell också.

Är det någon som har något klokt att säga om kapellmakare, deras arbeten och priser?

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hallå

Kapell och annat i Malmö har jag bara bra erfarenhet av snabbt och priset rimligt.

Har precis fått mitt kapell nu tog ca 2månader nu i höst från första kontakten till leverans.

http://kapell-annat.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har spray-hood och sittbrunnstält från samma leverantör och det är mycket välsytt och i fina material.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Det skulle vara intressant att få lite namn och priser eller prisjämförelser också.

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Köpte precis av Kapell o Annat. 35fots motorbåt med Targabåge. Betalade ca 25-30000kr. Har alltid varit nöjd med Kapell o Annat. Verkligen proffs.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bor i Stockholm. Har själv använt kkk

Inte billigaste offerten jag fick, men jag blev skitnöjd!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Har du några namn på andra kapellmakare du fått pris ifrån och en jämförelse vilka priser du fått?

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har just beställt ett nytt körkapell till min 6110 från www.va-varuste.fi (http://www.va-batkapell.se/) De tillverkar kapell åt bla Yamarin. Tycker priset känns riktigt bra om man jämför med vissa priser jag sett på andra ställen i Sverige. Jag får betala 780¤ plus frakt.

Man skickar då in sitt gamla kapell (utan bågar) och de tillverkar ett nytt med det som mall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte nytt bomkapell/lazy-bag i våras. Bad om offert från 6-7 leverantörer. Priset fick i det här fallet avgöra. Valde Kabat  Segel och Båt. Han syr upp hos Narwal-sails i Polen. Utöver priset fick jag också påverka utformningen själv rätt mycket. Hade väl mina tvivel på kvaliteten men blev positivt överaskad. Jättebra kvalitet på duk, sömnad och utförande. Och priset då. Offertsvaren från övriga leverantörer låg på mellan 7-12000 kr. Priset hos Kabat 4250 kr inkl alla de önskemål jag hade.

Kanske bidrar jag till att utarma svensk tillverkning men kan de inte bättre så får de skylla sig själva...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Läste i denna tråd att nån betalat 25-30tkr för ett kapell för 35 fots med targa båge.

Jag betalade i år 15tkr moms för lika till min Storebro 31 med targa och dessutom med lite extra funktioner och resultatet blev 110%,snabba jobb,ställer upp på obekväma arbetstider. Storebro tar ca 20tkr för samma kapell

Undrar om inte trådskaparen betalat ett rejält överpris för sitt kapell.......?

Firman ligger i Stockholm och gör bara jobb däromkring www.avrora.se

mvh Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det blev Kapellmakarn AB som fick mitt förtroende, som någon sa, inte billigast men de verkar göra väldigt bra jobb.

Priserna för en stor sprayhood med nya bågar och alla fästen, men utan montage, kostar 8 000:- kr /- 1 000:- kr så här i vintertider. Snart är orderböckerna fulla och då går nog priserna upp en tusing. Det finns alltså en hel del pengar att spara på att fråga flera kapellmakare.

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...