crabfish 61 Postad 8 September , 2011 Nu stinker det och jag vill verkligen att kära moderator bryr sig om detta och förklarar sin ställning för detta. Företag som ger sig eget beröm och där vi nu sett dynorna. Därmed kommer jag anmäla detta inlägget. ::Harry:: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jes_ 0 Postad 8 September , 2011 För hundra gubbar, lämna inte forumet nu! Denna tråd är kanonviktig för oss alla att röna ut huruvida moderator och rejta är köpta. Allvarligt ... om det är så måste vi göra något åt saken ... dels, på något sätt starta ett nytt seriöst drivet forum och anmäla Rejta för marknadsföringsbrott. (om nu uteoseglars inlägg har tagits bort) Uteoseglar har startat en konsumentmakt-tråd/kamp .. Jag ska gärna vara med att bidra till hans sura pennig förlust om vi kan samlas om att gemensamt agera1 Jag lägger en tusing, någon mer som är med? Hela historien verkar inte bara vara uteoseglar's missnöjdhet, detta är en fråga om förtroende för de sajter vi använder! Jag är med, ställer upp med egen person och personnummer ... hmmm, förutsatt att Niklas uteoseglar vill driva det hela vägen! Jag ska nog tusan finna någon som vill driva en ny sajt som liknar MG .. fast seriös! Jag kan kontaktas på jes@ektv.nu eller 0705499887 MVH / Jes Senast ändrad av Jes_ | 08 september 2011 | 20:22 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Moggan 0 Postad 8 September , 2011 Skickade precis detta mail till Rejta och hoppas på ett svar.... Va är det frågan om ....hur kan ni plocka bort ett dåligt omdöme om ett företag ...det är väl det som är meningen att det ska visa vad det är för bolag,,,,även de dåliga betygen,,, i detta fall gäller det Yvonnes Sytjänst HB ni borde förklara er se forumet maringuiden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jes_ 0 Postad 8 September , 2011 Jag är inte lite upprörd! Niklas, du lär inte få hjälp av Yvonnes Sytjänst ... men jag ska var den första att bidra ... som tack för din varning.! Jag var inne på rejta.se och blev från upprörd till riktigt jävla förbannad. Nåväl, jag anmälde Nilla omdöme således; Det är företaget själv som lämnar omdömet. För böveln, kolla ip om ni vill vara seriösa! Företaget har flera klagomål som ni (rejta) tydligen tar bort .. men nu har jag skrivit detta till er och delger alla där jag kan .. Bilforum, husvagnsforum och inte minst båtforum. Jag meddelar också berörda tidskrifters ansvariga utgivare och hänvisar till forumet på Maringuiden.se. Jag uppmanar också ett antal användare att göra gemensam sak med mej att anmäla både maringuiden.se och rejta.se ... det ska nog bli en intressant historia om de berörda är med mej! MVH men mycket bestämt 7 Jes Pedersen Är ni med här gubbar och gummor .. ? Jag lägger en tusing te Niklas ... han får väl räkna, Niklas, du får räkna vad det går på att rätta te eländet .... fabian va´ jag lider me' dej .. Surt! Någon mer som hänger på, Niklas får stå för bevisen och vi andra har ju både tråderna på MG och någon har kanske inlägget på rejta.se .. Jag, även om jag inte är penningmässigt drabbat, känner mej lurad ... dels genom MGs agerande i den första tråden .. men ännu mer genom att negativa omdömen i rejta.se kan köpas bort ... och dessutom ersättas av positiva från samma ip-nummer som företaget ifråga. MVH / Jes jes@ektv.nu 0705499887 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Moggan 0 Postad 8 September , 2011 moggan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jes_ 0 Postad 8 September , 2011 Ha ha ha .. Det går ju inte att lämna omdöme om Yvonnes sytjänst på rejta.se .. i varje fall kan inte jag Men ser man på http://www.allabolag.se/9696854042 så omsätter firman mindre än 200' om året ... ha ha ha .. Detta är ju hur kul som helst, läste jag inte någon, i tråden, som sett flera väl gjorda arbeten, du har nog sett alla utom de dåliga. Ah - men dra mej baklänges, 200 pistoler om året, och någon har verkligen sett mer än en uppsättning dynor av deras fabrikat i en båt? Min allmekaniker (bil och lite annat) .. som omsätter mer än 5 mille vet jag ingen annan personligen som vet något om ... och då bor jag faktiskt i en nästan glesbygd, i varje fall jämfört med Göteborg! Fy fabian vad det luktar skumberg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 8 September , 2011 Det riktigt trista med den här historien är att MG verkar ha skjutit sig själva i sank, och det ordentligt. När kommer (bort) förklaringen? Just nu är det 1582 medlemmar online (eller hur) är det inte någon av er eller någon av er andra 16,7 miljarder medlemmar som inte är online, som har ett hum om hur det går till att göra hemsidor, forum m.m. Det behövs ett nytt forum helt klart, jag är gärna med som betalande medlem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
makke_the_muss 27 Postad 8 September , 2011 Nu tar jag absolut inte mg i försvar för de gör en hel del fel och i det här fallet så har de visat sig dummare än man kan föreställa sig. Men det är ett jävla klagande på dom och gnäll över att de inte använder vbulletin plattform. Starta eget hit och dit. Ändå finns www.fendern.se alldeles bredvid. Ändå är det ganska lungt på det forumet utan allt för stor ruljans. Även fast det är många av oss som är med här som är med där. Eller gnäller ni för sakens skull? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 8 September , 2011 Om man inte påtalar felen på MG så kan dom inte rätta till dom. Jag har framfört kritik och flera fel har blivit rättade. Tyvärr återstår många att rätta till. Ett fel är rättat i dagarna s: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=187386 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jes_ 0 Postad 8 September , 2011 Hade inte en aning om fendern.se .. men är ju ganska ny båtägare så att säja .. ska kolla om det är ett alternativ! Men jag vill följa det här ärendet, dels för trådskaparen (Niklas) men också för mej själv och alla andra som vill kunna lita på att det är seriöst, det jag/vi medverkar till. Det gäller MG, rejta.se och vad som annars finns som tjänar pengar på att vi använder tjänsterna .. oavsett om vi betalar själva eller företaget med 200'/år betalar ... Fan bolaget omsätter mindre än jag som chaffis tjänar ... det är ju inte klokt ... speciellt inte med länken företaget skickade på sin egen båt .. godi, godi, godis .. Jag är inte avis .. bara lite förbannad! Med er, ni som bara är båtägare av olika katogerier, ställer jag upp .. med mina surt förvärvade och skattade penningar mot att vi luras av oseriösa nät-maffioser ... MVH / Jes jes@ektv.nu 070-5499887 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 8 September , 2011 Självklart är det inte så enkelt som att bara uppmana folk att byta till Fendern. Om man på något magiskt sätt kunde få alla att byta dit så är ju problemet löst...men många (mig inräknat) känner nog att det är just nu som man vill ta del av den enorma kunskapsbank som finns här på MG...inte om X år när majoriteten här tröttnat på platformen. Dessutom tror jag att det finns ganska många från den äldre generationen här på MG som inte vet bättre eftersom de kanske aldrig registerat sig på något annat forum och därför inte alls förstår kritiken mot MGs platform. Tekniska behov är något man måste skaffa sig genom att få känna på dem annars saknar man dem inte. Se på när mobiltelefonerna kom...för 30 år sen fungerade världen alldeles utmärkt. Skulle någon ta bort dem nu så skulle allt kollapsa! Det här är lite som de revolutioner vi ser världen över...i årtionden har folk levt under grymma diktatorer och säkert sagt: Vi borde gå ihop och störta honom...men då måste ju alla vara med, vi klarar bara av det om vi är många. Självklart skulle även vi kunna sänka MG helt...men då måste alla vara med. Så länge en del känner att det funkar väl OK och jag får ju oftast svar på mina frågor så kommer aktiviteterna här fortsätta...trots sidans många brister. Förövrigt är jag med på flera andra båtforum, även Fendern, men medlemsantalen är lägre där (ännu så länge) vilket ju innebär att kunskapsbanken är mindre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 8 September , 2011 Vänta nu...pratar vi om samma forum?! Tråden du länkar till är full med påtalade fel och förslag på förbättrningar! Hur många av dem har åtgärdats/implementerats? Jag har gjort en samlingstråd för de saker som jag (och några andra) anser bör förändras och väldigt många av de punkterna finns även i tråden du länkar till...att inget sker och att de ansvariga inte ens kommenterar visar bara att de inte bryr sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonke_66 3 Postad 8 September , 2011 Hej Jag känner att jag måste säga nåt i denna tråd. Jag förvarar inte heller MG eller LRF Media. Men det pratas mycket om att det är reklamintäkterna som styr osv osv. Man ska ha klart för sig att LRF Media är sveriges största förlag med en omsättning på runt 700 milj och med ca 500 anställda så jag tvivlar på att intäkterna från denna sida är speciellt viktig för LRF Media. Det är dessutom så att MG följde med i köpet av en tidning för ett tag sen så jag tror att dom inte riktigt har bestämt hur dom skall förhålla sig till denna site. Förhoppningsvis så plöjer dom ner lite pengar här och att vi får en riktigt bra site. Nej jag jobbar inte på LRF Media :-) Dock så har jag dom som kunder i mitt företag. Jag har påpekat att dom inte sköter sig så väl här men tyvärr är det olika avdelningar så jag fick inget gehör. Jag tror att skälet till att man låste den tidigare tråden var helt enkelt att det utpekade företaget ringde och klagade. Är man ny i sin roll som utgivare och siteadmin så kan det nog vara så att man drabbas av panik och bara låser för att slippa problemet. Bara mina tankar... Mvh Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jes_ 0 Postad 8 September , 2011 Det är väl den enda kunden som är .. såvida det inte är deras egen båt .. nöjd. Kanske de beställde dynorna från en extern leverantör i kina? Med 200' pix i omsättning blir det väl max 4 uppsättningar om året .. och minst 2 missnöjda .. Jisses vilket skitfolk .. ursäkta mitt språk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
makke_the_muss 27 Postad 8 September , 2011 Absolut sympatiserar jag med trådskaparen i alla avseenden här. Jag erkänner lätt att jag också kollar här oftare än på fendern just pga mängden medlemmar. Ville bara väcka en brasklapp i snacket om att starta eget forum. Kritiken blir nog tagen på mer allvar med mindre hot och mer konstuktivitet. Ska det protesteras så kan ju tex alla använda adblock eller liknande tills de skärpt sig. Det hotet skulle nog ta bättre än att hota med ett nytt forum som skulle ta väldigt lång stund innan det blir något genomslag. Försvinner reklamintäckterna så syns det nog på en månad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sator 25 Postad 8 September , 2011 Jag är med i Hamnen, sailguide. Maringuiden har jag faktiskt lågt förtroende för numer. Har ställt div frågor i modererade trådar angåend utformning av 2överannonsering osv. Mest som input för förbättring. Har alldrig ens fått hej tack för ditt brev Det är alldriig! Färre än 1000 entusiaster online... Troligen Marknadsförings trix. Kolla själv halv 4 på morrgonen en vardag.. Moderering och låsning av en tråd, som går emot en företagsmedlem. Hm.. Det är LRF Medias rätt att göra och agera hur dom vill med sin online satsning. Dock blir det som med företaget denna tråd handlar om. Jäkligt missnöjda kunder om man inte vårdar sina kunder. Där vi är kunderna. Det är pga oss som användare de får in annons pengar... Hamnen är lite tröttare, men ett enklare och smidigare forum. Sailguide är nichat helt mot seglingsvärlden. Hm..det finns en lucka att fylla på marknaden. Där en seriös och vaken entreprenör med lätthet kan ta stora marknadsandelar. Kolla på Blur.se Svedalas bästa segelsite/blogg/forum. Drivs av en segelentusiast, som inte gör det för pengarna. Vilket den bloggen skulle kunna göra. Inte ens förbundet har ju ett aktivt bra forum. En/några, seriösa entusiaster skulle sopa mattan med det mesta i denna branch Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jes_ 0 Postad 8 September , 2011 MG är en eftersatt sajt .. så om detta kan kan vi lämna i denna tråd. Här är det det ett, till synes skitföretag med omsättning 200' som dels inte står för ett eländigt arbete om dynor tillverkade och försålda till vår frände Nicklas alias uteoseglar .. och dels moderatorns aktion mot den ursprungliga tråden .. och så även rejtas trolleri med omdömen .. Alltså, jag skulle vara nöjd, när jag läser på dn.se att rejta inte är seriöst och trovärdigt, när MG gav en förklaring till den stängda tråden ... och så att Niklas får gå någotsånär skadesfri från sitt misstag att anlita Yvonnes sytjänst HB ..... Innan dess ... så ska jag ägna en kvart om dagen för att hålla tråden vid liv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonke_66 3 Postad 8 September , 2011 Som sagt detta är ingen onlinesatsning från LRFmedias sida utan snarare nåt som hamnade i knät på dom då dom köpte nån tidning. Vet inte om det var båtnytt eller liknande. Jag tror att om dom väljer att fortsätta med denna site så kommer det med all säkerhet hända saker här. Risken finns ju att dom håller sig till sin kärnverksamhet som är tidningsutgivning och lägger ner hela sidan. /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 8 September , 2011 Här är jag helt enig, jag laddade t om ner Adblocker bara för att stoppa reklamen i MG i ren protest, har inte sett det som ett behov tidigare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marrexxx 66 Postad 8 September , 2011 När det gäller Rejta, så är det väl inte så dumt om de av oss som tycker ute och seglar har fått taskika dynor och taskigt bemötande skriver det på rejta och ger ett lågt omdöme. Så får vi se vad som händer (det behövs inga långa beskrivningar) men få stjärnor. När det gäller MGs agerande vore det som många säger intressant att 1 - få en förklaring till dess agerande. 2 - använda andra forum ett tag, hamnen.se har nämnt norska havgapet.com är ett alternativ som inte heller är så dumt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraK 0 Postad 8 September , 2011 Nya omdömen på Rejta pinsamt att se dem låta YvonnesSytjänst tacka efter alla mail dem måste läst, har själv mailat dem idag ------http://www.rejta.se/omdome/58593/Yvonnes Sytjänst HB --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Omdömen om Yvonnes Sytjänst HB ? 2011-09-08 Anonym Dåligt kundbemötande vid reklamationer. Företaget svarar Anmäl omdöme ? 2011-03-23 nilla Mycket bra service! Har lämnat in dynor 2 gånger nu och är väldigt nöjda, jag och min son. Anmäl omdöme Svar från Yvonnes Sytjänst HB 2011-09-08 Vi är väldigt glada för detta omdöme från både dig och din son. Tack! Senast ändrad av BerraK | 09 september 2011 | 01:01 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mariatherese 0 Postad 9 September , 2011 Klockan är fem på morgonen och 1891 personer påstås vara inloggade... tror inte det. Om jag jämför med ett forum som har mycket större aktivitet än Maringuiden (och där man dessutom är automatiskt inloggad) så är där just nu 35 medlemmar online. Gissar att det är en mer realistisk siffra. Senast ändrad av mariatherese | 09 september 2011 | 05:30 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uteoseglar 0 Postad 9 September , 2011 sitter med papper till arn vi får försöka gå rätt väg men tackar alla som stötar mig o min familj i detta hoppas att alla som blir illa behandlade av företag gör så här så att man kan få stopp på mkt lidande mvh niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Moggan 0 Postad 9 September , 2011 Niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonke_66 3 Postad 9 September , 2011 Ja den där siffran undrar man ju onekligen hur dom har fått fram.. Men automatisk inloggning? Det har i alla fall jag på denna sida. Kör firefox och inloggningen funkar som den ska. /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
galatease 0 Postad 9 September , 2011 Nja, det står faktiskt inte 1.891 inloggade, Om du klickar på länken Just nu XXX entusiaste online så ser du antalet inloggade och vilka de är. Statusen när jag skriver det här inlägget är 616 entusiaster online, men 9 inloggade medlemmar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 9 September , 2011 Har jag tidigare rapporterat till MG men de bryr sig inte och skyller på att det är rätt så många inne som inte är inloggade. Givetvis är det bugg eller fejk för att locka reklamköpare. ::Harry:: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mariatherese 0 Postad 9 September , 2011 Du har helt rätt det är det påstådda antalet som tittar på sidan just nu. Men de andra forumen rapporterar på samma sätt och kommer inte i närheten av så hutlösa siffror. Trots att det är betydligt mer aktivitet. Det är också intressant att notera att det nu sägs vara 488 entusiaster online. Mer än tusen färre än vad det var kl fem i morse. Antingen är vi särdeles morgonpigga vi båtägare eller så är det ryssarna och kineserna som är inne på maringuiden i arla morgonstund. Eller det tredje alternativet, siffrorna är fejkade. Jag tycker det ofta är samma siffror som dyker upp... Senast ändrad av mariatherese | 09 september 2011 | 13:08 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jes_ 0 Postad 9 September , 2011 Just nu finns två (2) omdömen om Yvonnes sytjänst på rejta.se Vi får väl se om det dåliga omdömet får stå kvar ... . Lycka till med ARN Niklas! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Moggan 0 Postad 9 September , 2011 Vi får ju hoppas att Rejta tänker till och låter omdömerna stå kvar Moggan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser