Gå till innehåll
lördag 23 november 2024
jojosurf

Bottenfärg - Svart eller Grå snyggast?

Rekommendera Poster

Vilken tycker ni är snyggast som bottenfärg, Svart eller Grå?

Bordläggningen är vit med lite brytning. och Vattenlinjen, vilken färg passar till svart eller grå?

/J

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Gobben

Aj, aj, aj, inte bra! Trodde du gillade min båt och min bottenfärg?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Gobben

Nä, du har väl lagt på dig för det är ju ganska grunt under!  laugh

Fast jo! Svart är nog snyggast till vitt skrov och grått till blått, kan tänka.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kanske är många som dyker och observerar vår vackra bottenfärg, vem vet det...  :-)

Kontrast ska det vara alltså. jag tar svart och nu till vattenlinjen, färgen? alltså mellan svart bottenfärg och vit bordläggningen. 

/J

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har på ett par vita båtar kört vit bottenfärg och blå vattenlinje. Det tycker jag är snyggast.

Det beror inte på finskt påbrå eller att jag gillar fotboll och håller på hemmalaget - dvs Kungshamns IF - utan för att jag tycker om färgkombinationen.

Senast ändrad av toaen | 18 juli 2011 | 23:31

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På min nuvarande vita båt har jag traditonsenligt blå vattenlinje, men svart bottenfärg. Underlaget är ganska dåligt och nån vinter skall jag ta upp henne och göra i ordning botten - då kanske jag byter till vit bottenfärg.

post-945-1394236772,3276_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Elegant med vit bottenfärg...  

Jag avslutar med grå som sista lager nu när jag håller på med epoxi behandling av botten så jag kan bestämma vilken bottenfärg det blir.. 

Hur många båtar har du Toan?

/J

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dessväre har jag tre för tillfället - fem om man räknar gummibåten och optimistjollen.

En bohusjulle, som syns på den lilla bilden till vänster. Används mest till badbåt av barnen och för några kortare turer i närområdet.

http://thallatha.blogspot.com/2009/12/hallojullen-lilla-hjartat-2002-tv_23.html

Den båten som jag seglar med i störst utsträckning är en motorseglare av typ Fjord 28 CS  -Thallatha. Den har ett kosterskrov och seglar ganska bra för att va en motorseglare. Mycket goda boutrymme - men dåligt med yttre stuvutrymme. Riggen är udda. Med seglares konservativa synsätt, ser Fjorden inte riktigt klok ut - så den passar ju bra ihop med ägaren.wink

http://thallatha.blogspot.com/2009/12/fjord-28-cs_23.html

Sen har jag kvar den storfidra som Thallatha har ersatt. Meningen var att jag skulle sälja den, men eftersom det var tanken att det skulle bli min sista båt när jag köpte den, började jag ett ganska omfattande ombyggnadsarbete. Eftersom jag bygger efter hand fins det en del arbete av kosmetisk art som jag inte slutfört. Hade tänkt jag skulle fixa till en del av dem innan jag satte den till försäljning. Dessvärre har jag bara tagit upp storfidran och satt henne i mitt båthus i Munkedal. Av det jobb jag hade tänkt göra har det inte blivit något gjort. blush

http://thallatha.blogspot.com/2009/12/storfidra-santa-maria-2003-08_23.html

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...