Esteve 0 Postad 7 Juli , 2011 Om jag förstått det rätt så är detta ett teveantennuttag (Se bifogad bild.). Jag har följt kabeln från tevens plats. Detta uttag sitter bredvid den lilla kylboxen som brukar finnas på denna båttyp i sittbrunnen. Jag funderar på hur det är tänkt att man ska koppla vidare från detta uttag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 7 Juli , 2011 Hej, det ser ut som en F-kontakt vilket inte är en helt ovanlig anslutning av antenn/ kabel. En F-kontakt är en ihålig kontaktering som du klämmer eller gängar på utanpå kabelns skärmstrumpa och mittenledaren sticker då ut och blir mittenstiftet, gänganslutningen är vanligare i konsumentsammanhang då klämutrustningen inte ingår i var mans verktygslåda direkt. Finns i varenda radioaffär och kostar kanske 5kr. Lycka till. Edit: se nedan länk för montering av f-kontakt. http://www.satpro.se/topmenu/koax.pdf Senast ändrad av sigge_1 | 07 juli 2011 | 15:19 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser