Figgeflax 0 Postad 6 Juli , 2011 Har ikväll konstaterat att tiltmotorn är död på vår Johnson 120 -90. Är det bara att bita i det sura och köpa en ny eller går det att öppna och renovera den gamla? Är det värt besväret? Mvh Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 7 Juli , 2011 Hej, kan tyvärr inget om tiltmotorer men själv har jag sällan slängt något utan att först öppna det och kolla om det går att laga eller om inte annat se hur det ser ut och är konstruerat. Skruva upp den och kolla kanske är det ett enkelt fel. Jag hejar på dej. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tutte 25 Postad 7 Juli , 2011 Hej det finns billiga på drev.se mvh tutte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flummo 2 Postad 7 Juli , 2011 Många gånger räcker det med rengöring och ordentlig smörjning för att få trasiga saker att fungera igen. Med den timkostnad en verkstad brukar ta idag lönar det sig många gånger inte att låta en verkstad göra sånt när det finns nya kompletta enheter att köpa relativt billigt (i förhållande till arbetskostnad), särskilt inte när det inte är säkert att grejerna går laga alls. Men har man inte tummen mitt i handen kan man ofta gånger få liv i grejerna igen, ibland så bra att dom fungerar bättre än dom gjorde från början. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Figgeflax 0 Postad 7 Juli , 2011 Det blir en combo... Imorgon blir det en ny från drev.se så att vi kan komma ut och åka. Men jag kommer att försöka få igång den gamla med för att ha som reserv för framtida bruk. Ska försöka ta lite bilder och lägga ut som en SBS om jag lyckas få liv i den igen. Mvh Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser