jocks123 0 Postad 9 Juni , 2011 Hej! Jag har lite problem, köpte en gummibåt för två veckor sen där förra ägaren inte hade kvar pumpen, sen köpet har jag köpt flera olika pumpar med olika munstycken men inget har passat..... inte ens pumpen från Brigs generalagent passade.... jag har dock modifierat en gammal elpump jag hade hemma så den passar lite halvbra, jag kan blåsa upp båten men jag vet inte om den blir tillräckligt fylld. När jag sitter på kanten, (väger 80 kilo) så buktar det nedåt litegranna, ska det vara så eller ska den vara stenhård? kan det vara farligt/dåligt för båten om den inte är helt fylld? Har en fråga till om ett annat problem, min båt har en uppblåsbar köl, men när jag höll på med en utav alla pumpar jag köpt, så gick ett munstycke sönder och det fastnade en plastbit i ventilen i båten som jag inte får upp.... Kan man strunta i att blåsa upp kölen? Hur kommer det påverka båten i vattnet?? Mvh Joakim Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 9 Juni , 2011 Jag pumpar min stenhårt. Skulle föredra att ha kölen pumpad. Hade en arbetskompis som alltid sa; Det finns inget som är omöjligt. Det besvärliga tar bara lite längre tid - med tanke på plastbiten i ventilen. Det gäller ju också att ha ett verktyg som passar för ändamålet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser