Gå till innehåll
lördag 14 december 2024
Ralfie

Min Yamaha 9,9 hk nyper efter 20 minuter

Rekommendera Poster

Har en gammal aktersnurra från 1993-94(?) Fick service förra vintern, gick utmärkt i somras. Har suttit kvar på båten över vintern, täckt av en sopsäck. Startade på första draget i helgen. Gick bra en kvart, hostade i fem minuter, sen tvärdog den. Startsnöret gick att dra ut två decimeter, sen var det tvärstopp. Fick ro hem ;)

I kväll drog jag igång den igen. Gick fint i 20 minuter, kylvattnet sprutade. Sen vart det tvärnit. Startsnöret satt åter fast. Vad är det för fel?

Det var ena problemet. Det andra är att motorns fastskruvning i min Crescent 435 är förstärkt med ett tjuvlås. Och nyckeln går inte att hitta? Vad gör man? Tar det aldrig slut, suck.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hoppas att ingen svarar på hur man öppnar hans tjuvlås då detta kan bli en drömplats för kriminellano

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kommer det kylvatten som du säger kan man ju utesluta impellern. Skulle kunna vara termostaten.

Bara en tanke

Lycka till /Mattias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske ett långskott men du har inte missat 2-taktsoljan i bensinen? Jag gjorde det förra året med en trimmer som faktiskt trots sina höga varv gick länge innan den nöp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låset då... brute force är ett alternativ - borrmaskin och/eller vinkelslip.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...