Gå till innehåll
fredag 29 november 2024
ceklund

Evinrude 50 hk beter sig märkligt!

Rekommendera Poster

Hej!

Ny här, och hoppas på hjälp. Har stoppat båten i plurret och när jag skulle starta så gick motorn knappt på låga varv, om jag står med gasen på halvfull så går den. Men den håller liksom lägre varvtal, och om jag chokar så höjs varvtalet en stund. Inga problem att starta dock så länge jag har halv gas. Jag gjorde rent förgasarna igår den undre var kleggig och innehöll lite vatten så, trodde jag löst problemet och skruvade ihop allt igen........nu startar inte motorn alls!!!! Den hostar inte ens till.....

Gav upp igår, grinade och åkte hem...Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Och du har kollat tanken/filter,ny bensin, blåsan håller trycket?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har ny soppa, kollat bottenfiltret i trycktanken. blåsan blir stenhård och håller trycket. Ingen skillnad om jag pumpar den samtidigt som motorn går. Bytte soppafilter igår. Det sitter ju en sån där vropump......

En fundering jag fick, om det var klegg i den nedra förgasaren, skulle det kunna vara klegg i pumpen? Kan man plocka isär den? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fick igång motorn med startgas, men har fortfarande samma problem som första inlägget.

Någon som vet om det kan vara så att det kleggat igen i vro pumpen, och om det är lönt att plocka isär den för rengöring.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...