Gå till innehåll
lördag 23 november 2024
Nanabush

Hur lagar man dessa skador?

Rekommendera Poster

Har köpt ett renoveringsobjekt. Tänkte om någon hade bra tips att ge för tillvägagångssätt?

har tänkt ta ur innerkassetten och reperera den separat

post-10018896-1394236727,1074_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du kommer åt innefrån så hade jag lagt några lager med glasfiberväv över sprickorna. på utsidan går det att bygga upp den skadede kanten med lite glasfibermatta sedan spackla , slipa och sen lite färg. Så lagade jag en akterspegel (hörne) på en styrpulpet för några år sedan och det fungerar bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

låter jättebra. Vad för slags spackel? epoxi eller polyster? Kan båda användas under vattenlinjen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har just lagat liknande skador på ett renoveringsobjekt och kan rekommendera epoxispackel både över och under vattenlinjen.

Fantastisk vidhäftning - under förutsättnng att man slipar och rengör ordentligt.

Extrem styrka samt inte minsta luktfritt till skillnad mot polyester.

Använde NM båtepoxy samt även Plastic Paddings marineepoxi.

Tänk bara på att det härdar väldigt fort när det är så varmt som det varit nu i helgen.

Jag blandade till en sats och kom på att jag inte slipat färdigt, slipade, tvättade rent och skulle börja spackla så hade det redan börjat härda. Bara att blanda till ny. sad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ok. bra tips! Men det är inga problem att spackla med epoxispackel på polyester? Får åka och handla lite i dagarna =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...