Jan-Eric 0 Postad 18 Februari , 2011 Jag undrar hur man skall göra när sikaflexet har släppt runt skölden på en del ställen, det läcker inte mellan skrov och sköld. Kan man skära bort en del och lägga på nytt??? Hur skulle ni ha gjort? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snottra 7 Postad 18 Februari , 2011 Hej igen det blev fel bild ,denna ska det vara Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jan-Eric 0 Postad 18 Februari , 2011 Jag har inga planer på att lossa på skölden i nuläget, jag undrar bara om jag kan skära loss sikaflexen runt om och lägga på nytt. Kommer det att fästa på den gamla?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 501 Postad 18 Februari , 2011 Om det inte läcker är det väl tätt? Varför då lägga på en sträng utanpå bara för syns skull? Jag skulle inte ha brytt mig om att lägga på en sträng till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaManiac 37 Postad 19 Februari , 2011 Enligt min erfarenhet biter ny Sika bra på gammal, under förutsättning att du har avlägsnat ytskiktet. Om man skär bort en fog som du tänker göra bör det gå utmärkt att foga om. Den befintliga Sikatätningen finns väl inte där för inte och den ger iaf dubbel säkerhet mot läckage. Jag skulle också göra om fogen. Ju oftare man använder hängslor och livrem desto mer sällan tappar man brallorna. Lycka till/ Sea Maniac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jan-Eric 0 Postad 19 Februari , 2011 Jag får nog hålla med dig SeaManic om hängslen o livrem. Kommer att ta bort det gamla med rakblad och lägga på nytt, kanske inte bara fär säkerheten utan även för det estetiska. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser