Gå till innehåll
fredag 29 november 2024
Rogga67

OMC Sterndrive

Rekommendera Poster

Hallå!

är det någon som känner till om det finns någon som kan mecka omc sterndrive drev från 1976, då mitt drev havererade under sommaren i övre växelhuset, sitter monterat på en Solvigg 21

mvh Roger

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tror ingen vill skruva i något fornminne ,med risk att vissa delar har utgått.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej .

Jag har renoverat mitt själv och det är inte så svårt om man har lite i fingrarna samt rephandbok för detta. Det finns annars ett bra kompliment till att kunna lära sig mer om dessa drev på youtubedär man visar noggrant hur man ställer in mått samt monterar isär och ihop drevet .

Det finns fortfarande delar att tillgå för detta drev .

Är det ett eldrev dvs elektrisk växel eller ett mekaniskt? Det finns ett drev på www.blocket.se som är till salu för en liten peng. Om problem hör av dej.

Mvh Kurran

Senast ändrad av kurran | 15 oktober 2010 | 14:11

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Kurran!

Det är elektrisk växel,och jag har meckat isär bytt ut dem trasiga delarna, men jag har inte shimsat vid bytet av (lagerhus, lager, axlar, pumphus!) det har jag läst mig till i efterhand, att det måste man göra vid byte, har inte verktyget för shimsningen! drevet är ihopsatt och provkört efter bytet, men får ett vinande ljud efter ca 10 min körning, ljudet försvinner långsamt vid tomgångskörning.

Har du möjligethet att hjälpa mig med mitt drev?

mvh Roger

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej . Viken typ av olja har du i drevet och har du fyllt nerifrån och upp för att få bort alla luftfickor?

Mvh Kurran 

Senast ändrad av kurran | 19 oktober 2010 | 20:55

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...