Gå till innehåll
fredag 29 november 2024
memike

Konserveringsmedel Insprutnings motor???

Rekommendera Poster

Hej,

Vart sprutar man in konserveringsmedelt på en Suzuki DF50 07:a??? Det är väl insprutning på dessa och inga förgasare eller???

/Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har en Optimax 2010 och denna konserveras via bränsletillsats (motorn igång 10 min) bäst att inte ha för mycket bränsle i tanken så det inte blir för utspätt. Efter det så fyller jag i en flaska K-sprit och fyller tanken full. Jag gissar att det är samma sak med din. Enligt min mekaniker så kan man inte på gammalt sätt spruta konserveringsolja i tändstiften. Lycka till. //Havstulpan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om jag drar bort bränsleslangen och sprutar in där medan motorn går borde det funka tycker jag :)

/Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! koppla slangen till en liten behållare med bränsle så den verkligen hinner gå rätta tiden. 10 minuter är det min motor ska gå. Hör med Suzuki för säkerhets skull. //Havstulpan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Har haft en DF70 med insprutning i 10 år. Spruta INTE in konserveringsolja i insuget. Ta bort bränsleslangen och kör slut på bensinen i motorn (samtidigt som du ger kylvatten till den, antingen via spolmuff eller via slang i spoluttagen, finns på DF70) Stäng av motorn och låt den svalna. Montera därefter ur tändstiften och sputa in konserveringsolja i tändstifthålen. Ta bort dödmansgreppet och dra runt motorn något varv. Montera tillbaka tändstiften.

Jag brukar spruta in lite, dra motorn något varv, spruta in lite, dra motorn något varv, och därefter montera tillbaka tändstiften.

K-sprit behövs ej då man kör slut på bensinen i motorn.

Mvh

Jberg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...