Freppan_Columbina 0 Postad 21 September , 2010 Hej. Båtsommaren har varit mycket bra. Förutom att mina trimplan nu på slutet har slutat att fungera. Problemet är att de inte rör sig. Motorn som styr planen fungerar (tror jag, det surrar om den i alla fall.) Jag har tidigare haft problem med att motorn har läckt lite olja i själva oljebehållaren. Men när jag fyllt på olja så har det fungerat hur bra som helst. Obs! Jag har fyllt på olja i början av säsongen och sedan har det funkat till jag tagit upp båten. Jag fick ett tipps från en marina att knackat på huvdena på cylindrarna på trimplansmotorn, detta är också gjort men helt utan resultat. Är det någon som har något tipps att komma med så är jag mycket tacksam för hjälp. Nu tar jag iof. upp om två veckor. Men det är skönt att få igång dem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 21 September , 2010 Vad är det för fabrikat? Om det är de vanliga hydrauliska Bennettarna finns felsökningsguider på deras hemsida. http://www.bennetttrimtabs.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ajo52 0 Postad 21 September , 2010 Du kanske har trimplan av fabrikat Instatrim, om så är fallet har GECEA reservdelar t.ex packningar.Jag har själv bytt packningar i trimcylindrarna och därefter fungerar de utmärkt. Kostnad några hundralappar per cylinder. www.gecea.com . Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Freppan_Columbina 0 Postad 22 September , 2010 Tackar! Ska titta vad det är för fabrikat under dagen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser