Gå till innehåll
fredag 29 november 2024
iceman356

Transport av båt med kranbil i Stockholm

Rekommendera Poster

Någon som kan tipsa om någon bra och billig åkare som kan flytta min Flipper 700 från Bromma till Haninge (ca 3 mil).

Vad är ett rimligt/normalt pris för denna sträcka ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejjs

En Flipper 700 är väl endast 2,5m bred så i princip så tror jag att man kan ringa vilket åkeri som helst. Har för mig att lastbilar med lemmar har 2,6m mellan lemmarna.

En kille som kör åt Haningeåkeri har en STOR M.A.N som har kör båtar och byggbodar m.m. Jag fick ett mycket bra pris av honom. Vill ogärna lämna ut direkt nummer men kolla med Haningeåkeri

Falck kör även båttransporter. Skulle kosta 2500:- för 1,5mil inkl moms

Kika på Batnet.se  http://www.batnet.se/batnet/kategori/utrustning.php?kid=12&aid=49  här hittade jag några när jag skulle hämta båt från Linköping-Stockholm och även lokaa transporter. Vissa kör BILLIGT och en del billigt.

Jag kan annars rekomendera att kontakta ett Varv, dom brukar ha god kännedom.

Gällande priset så gissar jag att man kan lyckas få till det för 2000-4000:-. Transporten jag gjorde från Linköping till Sthlm gick på 4000:- (finpris) Transporten från min tomt på värmdö(Grisslinge) till Djurö gick på 2000:- fanns för 1500:- men då hade jag fått planera min tid.

Senast ändrad av Pirayan | 25 augusti 2010 | 12:49

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Tror att en firma som heter Compass bör kunna transportera din båt. Tror det har kranbilar.

Jag har inte anlitat dom själv och vet inte priserna.  Men har pratat med dom i telefon och de verkade trevliga och professionella (i alla fall det intryck jag fick).

Även Loffes Trailer (vet inte om de har kranbil iof), också mycket trevliga och professionella att ha att göra med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi får vår båt flyttad imorgon från Slagsta till Huddinge - ungefär en mil tror jag. Fick ett pris som baserade sig på antalet timmar det kan ta, han gissade på kanske 3 timmar, och då blev priset cirka 3000:- plus moms. Alltså 1000:- i timmen. Firman är baserad i Huddinge.

http://www.aaltonen.se/

Malott

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...