Minego 13 Postad 29 Juli , 2010 Har en omc 5.8 cobra 351 Ford med en prestolite generator med fyra anslutningar.....satt vanliga brytarspetsar i den o skall byta till ny generator o brytarlös tändning Ignitor!!!! övre har text så inga problem, men vart går dom två nedre? Någon som har elschema över detta?alt var hittar jag ett sånt? schemat i manualen säger bara 2 kablar till generatorn.... Schema vore bäst för att inte koppla fel!!!alt liten skiss Urgent...längtar ut på sjön!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 29 Juli , 2010 Lyfter frågan igen....ingen med samma motor o riktigt elschema????Hittar inget schema på nätet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 29 Juli , 2010 Om du hade skrivit en rubrik som hade varit lite mer beskrivande om vad du behöver för hjälp så kanske du hade fått något/fler svar. Ett litet tips i all välmening. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kurran 0 Postad 30 Juli , 2010 Hej. Jag kan kolla i min verkstadshandbok för där finns det elschema för just din motor. Återkommer snarast. Mvh kurran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 30 Juli , 2010 Kolla här. http://www.baylinerownersclub.org/gallery/album121 http://www.selocmarine.com/content/manuals/3404/pdf/340410w173.pdf Persk Senast ändrad av Persk | 30 juli 2010 | 11:12 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 30 Juli , 2010 Tackar Persk för länkarna o Kurran skicka gärna vad Du får fram i din verkstadshandbok. Schemat stämmer inte helt men tror att jag kan koppla rätt... Litet tips om Ni behöver nya generatorer/startmotorer. Kolla med Startmotor.se o Krister, halva priset mot orginal o kunnig personal. 2700 inkl frakt, lev dagen efter best. o bra support över tel. Orginal kostar 4500 o troligvis är det samma märke vad jag kan se!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 719 Postad 30 Juli , 2010 ... men den leverantören kunde inte hjälpa Dig med Dina funderingar... edit: felstavning Senast ändrad av Volvo_Penta | 30 juli 2010 | 22:39 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 31 Juli , 2010 Den leverantören har hjälpt mig tillräckligt, vad jag kan kräva av honom har jag fått. Fanatiska Volvo Penta supportrar kan hålla sig till VP, låt oss andra köpa var vi vill o vara medvetna om att supporten inte alltid finns..... ENDE Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 1 Augusti , 2010 Tackar Kurran....mycket riktigt fanns det schema sid 526!!!!!Ibland ser man inte skogen för alla träd. Ljudet av V8 väntar!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 5 Augusti , 2010 Kurran! Du ligger på plus polen, tackar för bra feedback med kopplingsscheman mm. Nu funkar allt som det ska.!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kurran 0 Postad 8 Augusti , 2010 Hej igen. Kul att allt löste sig till slut för dej.Jag väntar fortfarande på att få lös mina delar från hansen racing. Trodde att allt strul med felleveranser var klart men tji fick jag. MVH kurran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser