HAKAN60 0 Postad 27 Juli , 2010 Hej Finns det bara GKSS och Lilla Bommen ?, vilken skall man rekomendera ? // mvh Mark Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ferusa 0 Postad 28 Juli , 2010 Ja, om du menar på fastlandet (Grefab har stängt sina hamnar för gästbåtar, även om man fortfarande ser en o annan gästande båt ligga där). Långedrag (GKSS) ligger i Långedrag o en bit in till centrum med spårvagn, Lilla Bommen mitt i stan med allt vad det innebär av trafik (land o sjö), liv o rörelse. Det finns ett antal fina gästhamnar på öarna runtom Göteborg. I södra skärgården t ex Vrångö, Donsö - bägge når du med färja (som utgår ifrån Saltholmen) och ingår i samma kommunala transportsystem som spårvagnarna. Alltså, du betalar inte extra för färjan. I norra skärfgården finns många gästhamnar, men lite längre in till centrum. Så, beror lite på vad du tänker med besöket - är Göteborg o stadslivet huvudmålet (o OK med lite mer liv) så skulle jag rekommendera Lilla Bommen, men Långedrag är definitivt trevligare som hamn. Är Göteborg bara ett stop på vägen skulle jag lagt mig på någon av öarna. Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser