666D3 64 Postad 7 Augusti , 2010 Jag började så smått att ledsna på de som skiter i alla andra men tack och lov finns det också de som visar hänsyn. Hörde en passagerare på en skoter undra varför föraren körde sakta och han svarade då att det var 7 knop där. På samma ställe hade det en stund tidigare kommit in en äldre kabinbåt i 10-15 knop med en vattenskidåkare efter som släpptes vid gästhamnens brygga. Kort klipp ifrån igår kväll som visar att skotern är användbar till mycket. http://www.youtube.com/watch?v=0ouPc7VbXRI Senast ändrad av 666D3 | 07 augusti 2010 | 12:44 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bittan 0 Postad 10 Oktober , 2010 Hade varit skit kul att se deras tunga steg till taxin. Det finns ofta en hastighets begränsning av någon anledning och finns inte det så är det gott sjömanskap som gäller dessa två filurer hade nog missat båda dessa stycken i sin utbildning i suntförnuft. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonke_66 3 Postad 11 Oktober , 2010 Hejsan, Jag har min båt i Karlbergskanalen där det är konstant trafik av båtar och jag kan nog säga att var 10:e båt kör för fort och drar upp ganska rejäla svall. Jag tror dock att dom flesta båtägare som drar upp svall helt enkelt inte tänker sig för utan blickar endast framåt. Jag tycker man märker vid sjösättning och upptagning hur lite koll folk egentligen har när det gäller att hantera båtar. Däremot är det nästan dagligen det kommer vettenskotrar i typ 40 knop. Det är ju helt klart bara en tidsfråga innan det sker en olycka då någon backar ut från sin plats och får en skoter midskepps. Det är nästan uteslutande män i 35 års åldern som sitter och kör på detta vis. Där tror jag det mer handlar mer om testosteron eller kanske liten.. :-) ja jag vet inte men illa är det i alla fall. Ska väl tillägga att det även åker massor av skotrar som håller en föredömlig fart. Hepp /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser