Gå till innehåll
fredag 13 december 2024
666D3

Midsommar

Rekommendera Poster

Klockan ringde vid fem och idag börjar midsommarhelgen. Lite ivrig på att få komma ut på sjön så snart väcker jag frugan. Vädret ser strålande ut så det här blir nog bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blå himmel och strålande sol här hos mig. Har precis varit ute med valpen i shorts och solglasögon. Glad

Båten städad och fixad och nu är det bara maten, drycken, hundar och övernattningspåsen som saknas. Åker redan ikväll för att få några extra nätter på sjön.

Trevlig Midsommar!

Senast ändrad av Bildspel | 24 juni 2010 | 06:14

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Åker om en liten stund. Jag har precis börjat göra klart för avfärd. Molnen ligger tunga på Tjörns västkust. Men det regnar inte och kläder har vi. Glad midsommar på er! Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skall dock blåsa upp lite, upp emot 10 m/sek på sträckan Nidingen - Måseskär i morgon, för att sedan mojna av... Men ligger man gôtt i lä i naturhamn så är det inget att oroa sig för... Inte mer än att duken på bordet kanske fladdrar iväg... Och en midsommarfest med drag, är bara kul... Cool

Ha en riktigt bra midsommar, allihop!

NOTE: Redigerat p g a stavfel!

Senast ändrad av Keddy | 24 juni 2010 | 07:25

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Drar iväg imorgon bitti, nu skall det fan ta mig vara en storm om vädret skall stoppa oss i år!

Go Midsommar på er allihop!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sitter på jobbet och längtar till havet. I eftermiddag drar vi mot Götebors Södra skärgård för att fira midsommar. Det känns konstigt att gå söderut, nästan alla andra går norrut. Vädret ser ju ut att bli bra, lite vindigt i morgon men då ligger vi säkert.

Vill önska alla en skön midsommar.

//Mikael

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jobbar två timmar till, sedan blir det en tur hem och hämta lite färskvaror. Båten är redan packad. Kommer hem om 5 veckor igen. Midsommar blir Ombo Öar i Vättern.

Det blir en tur från Vättern via kanalerna till Göteborg, sedan norrut, Strömstad, Norge, vända tillbaka, Skagen, Göteborg och hem igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En annan jobbar till kl 6 och sen bär det av till skärgården och ta ut båten. Jag hoppas verkligen att det blir fint väder imorgon så att man njuta av långhelgen !!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi flyttar in i båten i dag. Magnus startar sin semester men vi kan ju inget annat än bryggsegla ännu.

Härligt att vara ombord på en båt som guppar i sjön i alla fall. I morgon fest på klubben, god mat och dans kring midsommarstången.

Önskar er alla en underbar midsommar och seglingssemester!

(bilden är från Hallskär i stockholms skärgård, tagen av Webbkusten)

post-2001-1394236409,5959_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Gobben

I morgon kl. 9.oo så bär det av i dagarna tre. Skall hälsa på bekanta i Gbg:s södra skärgård. Förhoppningsvis så blir midsommarhelgen lugn och skön, utan stök och gap, då troligtvis alla stollejockar av rang har farit norröver !  Hö-hö!

Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ha en bra midsommar allihop!!!!

Njut av det fina vädret vi ska få här västkusten i allafall!!!

Åker imorgon bitti!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...